Nyt sprog?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Jeg har en til videre kun arbejdet med c++ og python og kunne godt tænke mig at komme igang med et nyt sprog, hvilket sprog skal jeg begynde på??
java, Visual Basic, et andet??? Eller burde jeg egentlig bare udvide min viden til c++(jeg bruger ikke python mere)?

Og så lige et ekstra spørgsmål bør jeg endtlig lærer webprogrammering???
Jeg kan godt html, men ville det være en god ide at egynde på noget mere avanceret? Som fx php.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes du skal starte med PHP, da det kan gøre hjemmesider mere dynamiske, dine besøgende/brugere kan deltage aktivt! ligesom her på udvikleren.dk (det er en meget god idé at lære SQL med, da de to sprog/tekniker er som skabt for hinanden!)

tror jeg også vil være en god ide, som sagt tidligere, og hvis du vil være spil programmør vil jeg hel klart anbefale c++ :)

lær' php eller bli' bedre til c++ ;)

Hvad er dine visioner? (hvad vil du med det?)

Verden er hvad du gør den til! | http://bixi.dk/ | blah[snabela]bixi[dot]dk

Mine visioner??

Her for tiden er det bare fritid, men jeg regner med en kommende udannelse som programmør.

Mine visioner??

Her for tiden er det bare fritid, men jeg regner med en kommende udannelse som programmør.

runix :d

hehe inden for 'hvad'? - computerspil eller systemudvikling eller noget :?

Jeg er ikke helt sikker endnu, er ikke så erfaren endnu og kan ikke rigtig finde nogle steder hvor der står hvad de forskellige egentlig laver!.

..

[Redigeret d. 18/12-03 19:55:22 af Sune Hinz]

ja ok, men du siger c++ er godt til spil udvikling hvilke programmer er Visual Basic, Delphi, java og C# gode til at lave??

ja ok, men du siger c++ er godt til spil udvikling hvilke programmer er Visual Basic, Delphi, java og C# gode til at lave??

runix :d

hehe vb burde du holde dig væk fra (nok mine fordomme, eller os er det fakta ;d) - delphi er til nemheds windows 'vinduer' eller noget :p - ej tswwc er jo lavet i det, men hvad det er bedst til kan jeg desværre ikke lige svare på :s Java har jeg læst skulle blive rigtig populært om 5-10 år når cpu kræfterne øges, ved ikke lige om det holder stik men wtf ;d men kan ikke lige svare på hvad man bruger java mest til - og C# skulle efter en lille kilde være baseret/bygget over eller til .NET teknologien fra MS :s

<< < 12 > >>
t