URL´s i en database

Tags:    delphi

User
Bruger #893 @ 12.02.02 17:09
hvordan kan man trække URLs ud af en database (mysql/access) og få dem vist som en URL på sin form?????

Eller er det ikke nemmere at lave det i datasetpageproducer hvor det bliver lagt ind i en html fil???

MVH

Erik Bechmann[Redigeret d. 12/02-02 17:36:40 af Erik Bechmann]

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #806 @ 12.02.02 19:49
<quote>hvordan kan man trække URLs ud af en database (mysql/access) og få dem vist som en URL på sin form?????

Eller er det ikke nemmere at lave det i datasetpageproducer hvor det bliver lagt ind i en html fil???

MVH

Erik Bechmann[Redigeret d. 12/02-02 17:36:40 af Erik Bechmann]</quote>

forklar det lige lidt nærmere!

MVH N-link.

User
Bruger #893 @ 12.02.02 20:29
forklar det lige lidt nærmere!

MVH N-link.
</quote>

Jeg bruger Delphi 6.0.
Jeg har en database med en masse links til websider, dem vil jeg gerne have vist i en "DBGrid" men de skal ligge som links til de hjemmesider ikke bare som tekst......

Det var den første så til den anden...

Jeg faldte over DataPageProducer, og som jeg er kommet frem til kan den osse vise indholdet af en database, men det er bare i en html side dataen bliver vist, det er så ud fra en template det bliver vist, der kan man så selv lave sån at dataen bliver vist som links, men efter at have knoklet med det i 3 timer er jeg gået i stå, jeg bare ikke få det til at virke, jeg kan ikke få delphi til at lægge dataen ind i html siden.....

Jeg er selvfølgelig interreseret i begge løsningerne men helst den med datapageproducer....

MVH
Erik Bechmann
[Redigeret d. 12/02-02 20:32:23 af Erik Bechmann]

t