Hej udviklere
Jeg sidder her med et problem, som jeg ikke rigtig kan få løst. Jeg har programmeret et Cdarkiv, hvor man kan indtaste cd'er. Man skal så kunne gemme det man har indtastet i en fil. Jeg har skrevet følgende kode i en Winform under knappen gem:
//denne if tjekker om der er skrevet noget tekst i txtData feltet
if (listBox1.Text.Trim() == "")
{
MessageBox.Show("Indtast noget tekst der skal gemmes.", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
//Hopper ned til feltet, så brugeren ikke selv skal navigere
//ned til feltet for at indtaste data
listBox1.Focus();
return;
}
//tjekker om brugeren har indtastet et filnavn.
if (txtFileName.Text.Trim() == "")
{
MessageBox.Show("Indtast et filnavn.", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
//Hopper ned til tekstfeltet, så brugeren ikke selv skal //navigere ned til feltet for at indtaste data
txtFileName.Focus();
return;
}
string filePath = txtFileName.Text;
if (System.IO.Path.GetExtension(filePath) == "")
{
MessageBox.Show("Angiv extension på filnavnet. (eg: .txt)", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
txtFileName.Focus();
return;
}
//sætter variablen data lig med det der står i listBox1
string data = listBox1.Text;
//Gemmer filen
SaveTextFile( filePath, data );
Som det fremgår, så har jeg valgt et listbox til at vise det indtastede, men med den gemkode jeg har, vil det ikke virke.
Fejlen er, at den kompilere koden fint, men når man har indtastet en CD og trykker GEM, så skriver den at man skal skrive noget der skal gemmes(en del af koden, så den ikke gemmer ingenting)
Så alle løsingerer velkomne :-)
P.S. Hvis i har brug for mere af koden, så bare sig til.
P.P.S. programmet er programmeret objektorienteret, hvis det har noget at sige??
En sweater er noget børn får på, når mor fryser.
Member of TAR
[Redigeret d. 23/02-06 08:08:25 af Esben Pedersen]