Udskrive alt info i en DBGird

Tags:    delphi

User
Bruger #812 @ 25.01.02 20:44
Jeg sidder og er igang med at program, til at holde styr på nogle ting. Det benytter en Paradox7 database, som jeg så viser inde i programmet, med en DBGrid. Det virker også meget fint, men hvordan kan jeg udskrive hele Tabelen (DBGrid)? og evt. sætte en overskrift på siden.

--
Thomas[Redigeret d. 27/01-02 14:33:38 af Thomas Demant]



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Jeg sidder og er igang med at program, til at holde styr på nogle ting. Det benytter en Paradox7 database, som jeg så viser inde i programmet, med en DBGrid. Det virker også meget fint, men hvordan kan jeg udskrive hele Tabelen (DBGrid)? og evt. sætte en overskrift på siden.
</quote>

Prøv at kigge lidt på QuickReport. Du kan forbinde dit dataset til en QReport og derefter skrive den ud. Du kan kigge lidt på de medfølgende demoer for at få en ide om hvordan det virker.



<quote>Jeg sidder og er igang med at program, til at holde styr på nogle ting. Det benytter en Paradox7 database, som jeg så viser inde i programmet, med en DBGrid. Det virker også meget fint, men hvordan kan jeg udskrive hele Tabelen (DBGrid)? og evt. sætte en overskrift på siden.

--
Thomas[Redigeret d. 27/01-02 14:33:38 af Thomas Demant]</quote>

virker det ikke hvis du skriver:

<i><b>stringgrid.text.print;</b></i>

Jeg kan ikke huske den præcise kode men jeg mener det er sådan ;-)
Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 28/01-02 11:57:19 af Jeppe]



User
Bruger #812 @ 29.01.02 09:40
<quote>Jeg kan ikke huske den præcise kode men jeg mener det er sådan ;-)
Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 28/01-02 11:57:19 af Jeppe]</quote>

Jeg er ikke helt sikker på hvordan at jeg skal bruge koden, da det er et par år siden at jeg sidst arbejdede med Delphi (3'eren...). Hvis jeg kan få noget mere hjæl, ville jeg være glad.
Opdagede også lige jeg kun havde sat 5 UP på højkant, det er en fejl. jeg mente 50 UP, så jeg kommer med nogle flere, til et svar, jeg kan find ud af :)
På forhånd tak for hjælpen.

--
Thomas



<quote>Jeg kan ikke huske den præcise kode men jeg mener det er sådan ;-)
Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 28/01-02 11:57:19 af Jeppe]

Jeg er ikke helt sikker på hvordan at jeg skal bruge koden, da det er et par år siden at jeg sidst arbejdede med Delphi (3'eren...). Hvis jeg kan få noget mere hjæl, ville jeg være glad.
Opdagede også lige jeg kun havde sat 5 UP på højkant, det er en fejl. jeg mente 50 UP, så jeg kommer med nogle flere, til et svar, jeg kan find ud af :)
På forhånd tak for hjælpen.

--
Thomas</quote>

skriv ud ved click fra button1:

<b>
procedure button1click(sender: TObject);
begin
dbgrid1.text.print;
end;</b>

håber det virker;->
Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



User
Bruger #812 @ 29.01.02 13:41
<quote><b>
procedure button1click(sender: TObject);
begin
dbgrid1.text.print;
end;</b></quote>

Jeg har prøvet flere gang nu, jeg kan ikke få det til at virke. Delphi 5 kan ikke finde ud af text (har også prøvet med lines ect. samt at udskrive Tabel1 m.m.), men det kan jeg ikke. Jeg kunne også godt tænke mig at udskrive via en PrintDialog.

--
Thomas



User
Bruger #812 @ 30.01.02 21:24
<quote>Prøv at kigge lidt på QuickReport. Du kan forbinde dit dataset til en QReport og derefter skrive den ud. Du kan kigge lidt på de medfølgende demoer for at få en ide om hvordan det
virker.</quote>

Jo tak. Så virker det.

--
Thomas



t