Clipboard

Tags:    asp.net

Hej med jer.

Jeg er ved at lave en lille ting i ASP.NET + C# der skal autogenerere noget kode.

Kunne godt tænke mig at have en funktion der ved tryk på en knap kopierede denne kode ind i clipboardet.

Har ledt lidt rundt på nettet, og det skulle efter hvad jeg kan se være muligt at kalde en System.Windows.Forms.Clipboard klasse med diverse funktioner.

Gør jeg dette siger min compiler dog "The type or namespace name 'Windows' does not exist in the class or namespace 'System' (are you missing an assembly reference?)"

Er der nogen der kan give et svar på problemet, ville være til meget stor hjælp!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Og det har den også fuldstændig ret i!

Men for det første!, hvorfor vil du overhovedet bruge dit clipboard til dette? ville det ikke være bedre at gøre det uden?

Når du laver en ASP.NET applikation arbejder du i princippet ikke i windows, men i et web baseret miljø. For at kunne benytte windows funktionalitet er du nødt til at lave en reference til den assembly der indeholder dit windows namespace. Den hedder garanteret windows.dll.

Har ikke forsøgt dette, men det burde være muligt

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Jeg vil gætte på du er interreseret i at kopiere noget ind i brugeren der besøger din ASP.NET sides, clipboard?

I så fald skal du bruge javascript.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Ja brug javascript, du vil aldrig kunne bruge System.Windows... kun System.Web..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t