Umiddelbart vil jeg skyde på at du ikke skal afbryde din onStart(), problemet med den er at det ikke er dig der kalder den, men derimod servicemanageren. Det betyder at du sikkert skal lave en kontrol i din onStart() der kontrollerer om den starter korrekt, hvis ikke den gør det, skal den ikke starte op, men derimod "køre tomgang" indtil den erstartet op, hvorefter du kan nedlægge den igen. Jeg vil tro det er almindelig fejlhåndtering der kan benyttes i denne sammenhæng. Tror ikke du kan slippe udenom at starte din service, men du kan selv kontrollere hvad der skal gøres ved start. (P.S. jeg koder desværre ikke VB.NET, så der kan jeg ikke hjælpe, men derimod C#, men mon ikke det er tæt nok på hinanden)
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
-------------------------
/Flemming Christensen
Det vil sige at hvis der opstår fejl under Onstart så er jeg nødt til at starte en timer før den afslutter onstart som efter nogle millisekunder skal stoppe servicen. Hvordan stopper jeg servicen ? Jeg har prøvet at kalde OnStop direkte, men der kører bare funktionen onstop, men ændrer ikke ved selve servicens status, den står stadigvæk som "started".