BIOS Password

Tags:    delphi

User
Bruger #645 @ 07.01.02 10:13
Hej er der nogle der hved hvordan man kan finde en bios password inde fra windows (det er for at være sikke næste gang jeg logger på pcen) I 300 up den bedse og måske andre 20



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hej er der nogle der hved hvordan man kan finde en bios password inde fra windows (det er for at være sikke næste gang jeg logger på pcen) I 300 up den bedse og måske andre 20</quote>

Hvad mener du?

<b>At du vil læse et allerede sat password (et, der er sat i BIOS)</b>
Det tror jeg ikke, at du kan, når du er inde i Windows. Men hvis du kan, så tror jeg, at du skal lave et program, der henter de oplysninger. Oplysninger, kan jeg (næsten) med 100 % sikkerhed sige, ligger <u>ikke</u> inde i Windows Registreringsdatabase.

Jeg ved ikke, om du har en af de (skod) computere fra fx Bilka, hvor de sætter kode på BIOS. Hvis det er det, så kan du jo gøre, som der står nedenunder, men så tror jeg ikke, at garantien gælder mere - så vær varsom!

<b>At du vil beskytte din computer med et password, som du skal sætte i BIOS</b>
Det skal du selvfølgelig gøre inde i BIOS :) - jeg mener, at det hedder "System password", hvor du så sikkert skal indstille et sted, om det er til systemet eller kun til BIOS.

BEMÆRK: Hvis du vil beskytte din BIOS med et password, slettes denne beskyttelse, når BIOS'en bliver nulstillet; det kan enten ske ved at man flytter en jumper, eller man har batteriet ude i x-antal tid.

<b>•] Mikl [•

<a href="mailto:mikl@mikl.dk">mikl@mikl.dk</a>
http://www.mikl.dk</b




Et meget kvalificeret svar fra Mikl! :)

Jeg synes han fortjener UP'erne for sin hjælp!



Mvh.
Lars Haslev
:)
Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************



t