mysql datetime dansk tid?

Tags:    databaser

Hey

Jeg har mysql installeret på en windows 2003 server (engelsk)

Mit problem er at når jeg sætter en dato/tid ("yyyy-MM-dd hh:mm:ss") kl 13 dansk tid, så bliver det gemt som 01... dvs når jeg senere i min online liste tjekker på hvem der er online, så kommer dem der loggede ind kl 10 før dem der loggede ind kl 13 (kl 01)...

Hvordan retter jeg denne fejl så den sætter det rigtigt ind i databasen?

Skriver i c#/asp.net hvis det har nogen indflydelse

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså, jeg havde samme problem i et netop færdigt gjort projekt..

At min udvilkings server var på dansk tid, men da det så blev uploaded til drift, så gik tiderne over i engelsk..

Og da brugerne af site får bud på at skrive datoer ind som danske DD-MM-YYYY gik det jo ik så godt :-)

Men jeg brugte følgende løsninger..:

For at udskrive værdierne korrekt brugte jeg en ASP session: <% session.LCid=1030 %> i toppen af alle min sidder.. så udskrives date elementer i dansk format..

Så var der problemmet med at få lagt datoerne rigtigt ind, for databasen opfattede stadig 01-11-2005 som den 11. Januar 2005 istedet for d. 1. November 2005... Kunnne ik finde en funktion der kune ændre databasens format, så jeg snød bare med asp, ved at omrokkere dag og måned efter de var skrevet ind, således:

<%
Dim dateArr, myDate

'Opdel dine dato i et string array, her er værdien hentet fra foregående sides form
dateArr = Split(request.Form("myDate"), "-")

'Sammensæt Dag (dateArr(0)), Måned (dateArr(0)) og År (dateArr(2))
mydate = dateArr(1) + "-" + dateArr(0) + "-" dateArr(2)
%>

Så selv om brugeren skriver ind i dansk tid, får databasen den i engelsk.. Man kan også bruge denne metode til at køre nogle check på dato måned og år, og sikre sig de ikke er udover kalenderen..

Håber det hjalp..
booorbeen....!

sorterer du gennem SQL ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

ja...
order by bruger.online desc

jaa der er nok ikke andet for en at tage den løsning...

Det er en af de ting jeg syntes der er dårligt ved mysql... det er som om det kun er lavet halvt færdigt... men ellers er mysql sq cool!

t