update uden timestamp i mysql

Tags:    databaser

Hey!
Er det muligt at update en kolonne i min mysql-tabel uden automatisk at update min timestamp(14) kolonne?

pf tak,
Andreas

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey!
Er det muligt at update en kolonne i min mysql-tabel uden automatisk at update min timestamp(14) kolonne?

pf tak,
Andreas

Så vidt jeg ved, så bliver timestamp sat når du opretter en RÆKKE og en timestamp-KOLONNE vil kun bliver opdateret hvis du vælger det i din UPDATE query.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Hey!

pf tak,
Andreas

Ja du skal bare angive at defaultværdien for dit timestamp er NULL, og når du så ønsker at opdatere det skal du sætte dit timestamp felt = CURRENT_TIMESTAMP, når du foretager en query eller execute mod MySQL.

/Daniel
www.theemann.dk

Øhh, det er ligesom hele ideen med en timestamp kolonne, er det i kke?

Hey!

pf tak,
Andreas

Så vidt jeg ved, så bliver timestamp sat når du opretter en RÆKKE og en timestamp-KOLONNE vil kun bliver opdateret hvis du vælger det i din UPDATE query.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Aha, jamen så skriv til mysql og bed dem rette deres dokumentation:

http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/timestamp-pre-4-1.html

Hey!

pf tak,
Andreas

hvis du ville vedhæfte tabel strukturen ville det være en stor hjælp

~ Steffen

\\"The only thing more frightening than a programmer with a screwdriver or a hardware engineer with a program is a user with a pair of wire cutters and the root password\\"
----------------------- EOF ----------------------

t