Update

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Har laven en form hvor indholdet i en tabel bliver hentet ned. Så er det meningen at jeg skal rette i det der står og poste det igen via følgende:

if ($_GET[side] == "nyhed1")
{
include("config.php");
mysql_connect($host, $brugernavn, $kodeord) or die(mysql_error());
$id = $_GET['id'];
mysql_query("UPDATE test SET overskrift=’overskrift’, indhold=indhold WHERE id = ’$id’");
}

Er der noget galt i den der? alt fungerer indtil jeg skal smide ændringerne ind i min db.
Anders!

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Behold method="POST" , men lav følgende linier:

$id = $_GET['id'];
$overskrift = $_GET['overskrift'];
$indhold = $_GET['indhold'];

om til :

$id = $_GET['id'];
$overskrift = $_POST['overskrift'];
$indhold = $_POST['indhold'];

Så skulle det virke.

Endelig skal du jo også huske at opdatere din form, og fylde noget data i felterne inden du submitter :)

Jeg prøvede lige en ekstra gang for at være sikker. Den skifter det gamle ud med tomt indhold, og laver en ny med samme indhold. Og husker også at udfylde formen:)
Anders!

[Redigeret d. 23/09-05 11:44:36 af Anders Giebel]

Mystisk.

Send lige din seneste source kode.

Mystisk.

Send lige din seneste source kode.

Fold kodeboks ind/udKode 

Der:) Den opfører sig somom den ikke får det nye indhold fra formen med, og så undrer det mig meget at den laver en magen til med nyt id i databasen.
Anders!

[Redigeret d. 23/09-05 12:09:53 af Anders Giebel]

Hvad med noget i denne stil?

Fold kodeboks ind/udKode 

Har tilføjet id for hver post, og henterilalt fra POST nu.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker stadig ikke, den opdaterer ikke den valgte table. Synes godt nok det er ved at udvikle sig til noget af et mysterie hehe... Hvis du løser den får du 100 UP! :) Har løst fejlen med at den ligger et tomt felt op... Det var min funktion hvor jeg bare læggert et nyt indlæg ind, den postede af en eller anden grund allerede når man trykkede sig ind til formlen.
Anders!

[Redigeret d. 23/09-05 13:33:10 af Anders Giebel]

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker stadig ikke, den opdaterer ikke den valgte table. Synes godt nok det er ved at udvikle sig til noget af et mysterie hehe... Hvis du løser den får du 100 UP! :) Har løst fejlen med at den ligger et tomt felt op... Det var min funktion hvor jeg bare læggert et nyt indlæg ind, den postede af en eller anden grund allerede når man trykkede sig ind til formlen.
Anders!

[Redigeret d. 23/09-05 13:33:10 af Anders Giebel]

Jeg har fået den til at virke, havde ved en fejl lavet samme tråd under PHP.. sig til hvis du vil have løsningen.
Anders!

Jeg har fået den til at virke, havde ved en fejl lavet samme tråd under PHP.. sig til hvis du vil have løsningen.
Anders!

Jeg vil faktisk gerne have en løsning... jeg har næmlig problem med at UPDATE mine data... det er ret surt...

<< < 12 > >>
t