Update

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Har laven en form hvor indholdet i en tabel bliver hentet ned. Så er det meningen at jeg skal rette i det der står og poste det igen via følgende:

if ($_GET[side] == "nyhed1")
{
include("config.php");
mysql_connect($host, $brugernavn, $kodeord) or die(mysql_error());
$id = $_GET['id'];
mysql_query("UPDATE test SET overskrift=’overskrift’, indhold=indhold WHERE id = ’$id’");
}

Er der noget galt i den der? alt fungerer indtil jeg skal smide ændringerne ind i min db.
Anders!

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1 Idskrive mysql_error() for at se hvad der er galt
2 Du har kludder i dine quotes, nogen steder er der ikke nogen, og nogen steder er det sådan nogen skrå nogen som fx word laver.

Nu ved jeg ikke om 'overskrift' og 'indhold' bare er skrevet som illustration af de variabler der skal indsættes?

Er det ikke meningen at overskrift og indhold skal være variabler?
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor $overskrift og $indhold selvfølgelig skal tildeles forinden.

2 Du har kludder i dine quotes, nogen steder er der ikke nogen, og nogen steder er det sådan nogen skrå nogen som fx word laver.

Det er kun herinde der er det "kludder" ikke i min kode :) Prøver lige at se hvilken fejl den kommer med.

Anders!

Det er kun herinde der er det "kludder" ikke i min kode :) Prøver lige at se hvilken fejl den kommer med.

Anders!

Bullshit.

Der er tydeligvis forskel på tegnet som bruges her $_GET['eid'] og tegnet der bruges her SET overskrift=’overskrift’ , også selv om du ikke kan se det i din skrifttype i det IDE eller den tekst editor du bruger hos dig selv.

Hvis problemet var her, ville det så ikke være alle tegnene som så ens "forkert" ud, herinde på udvikleren?

Anders!

Bullshit.

Der er tydeligvis forskel på tegnet som bruges her $_GET['eid'] og tegnet der bruges her SET overskrift=’overskrift’ , også selv om du ikke kan se det i din skrifttype i det IDE eller den tekst editor du bruger hos dig selv.

Hvis problemet var her, ville det så ikke være alle tegnene som så ens "forkert" ud, herinde på udvikleren?

Du havde sq ret, nu virker den "næsten". Den ændrer det pågældende indlæg, men der stpr bare overskrif og indhold i databasen, ikke det jeg har ændret den til. Første gang jeg roder med Update så laver sikkert nogle pænt skod fejl hehe.
Anders!

Nu ved jeg ikke om 'overskrift' og 'indhold' bare er skrevet som illustration af de variabler der skal indsættes?

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja, mon ikke? :D

Du mangler lige at fylde overskrift og indhold ... f.eks. lige efter linien

$id = $_GET["id"];

kunne man jo tilføje:

$overskrift = $_GET["overskrift"];
$indhold = $_GET["indhold"];

Det er jo ikke alle der kører med register globals :)

[Redigeret d. 23/09-05 11:17:53 af Jonatan Hertel]

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja, mon ikke? :D

Du mangler lige at fylde overskrift og indhold ... f.eks. lige efter linien

$id = $_GET["id"];

kunne man jo tilføje:

$overskrift = $_GET["overskrift"];
$indhold = $_GET["indhold"];

Det er jo ikke alle der kører med register globals :)

[Redigeret d. 23/09-05 11:17:53 af Jonatan Hertel]

Fold kodeboks ind/udKode 

Ok her er hele koden:) Lige nu smider den af en eller anden grund kun tomme felter ind i db.
Anders!

ok .. i din form har du en attribut som hedder "method".
kik den dybt i øjnene og svar mig med hånden på hjertet:

Hvilken værdi finder du der?

Hvis du ikke "get"'er, så kan du ikke læse det med _GET.
Hvis du "post"'er, så brug ... _POST ...

Dit id smider du med i url'en, derfor kan du gette det .. men form værdierne kommer afsted efter den metode du specificerer.

Altså post.

ok .. i din form har du en attribut som hedder "method".
kik den dybt i øjnene og svar mig med hånden på hjertet:

Hvilken værdi finder du der?

Hvis du ikke "get"'er, så kan du ikke læse det med _GET.
Hvis du "post"'er, så brug ... _POST ...

Dit id smider du med i url'en, derfor kan du gette det .. men form værdierne kommer afsted efter den metode du specificerer.

Altså post.

Ja det kan jeg godt set, og har også prøvet det men den smider stadig tomme input op.
Anders!

Behold method="POST" , men lav følgende linier:

$id = $_GET['id'];
$overskrift = $_GET['overskrift'];
$indhold = $_GET['indhold'];

om til :

$id = $_GET['id'];
$overskrift = $_POST['overskrift'];
$indhold = $_POST['indhold'];

Så skulle det virke.

Endelig skal du jo også huske at opdatere din form, og fylde noget data i felterne inden du submitter :)

<< < 12 > >>
t