Analyse af data

Tags:    databaser

Hej,

Jeg er helt ny på datawarehouse/analysis siden og har et hurtigt spørgsmål.

Jeg har en enkelt tabel, indeholdende unikt-serienummer pr apparat, postnummer, og tilknyttet person.

Mit mål er at analysere de data og finde ud af hvor mange apparater der er pr. tilknyttede person i de forskellige postnumre osv. osv. dvs. kunne analysere den tabel på kryds og tværs.

Kan det lade sig gøre (hvilket jeg tror det kan) ? og i så fald hvordan..
Det jeg fisker efter er ikke en 100 % walkthrough men et hint i den rigtige retning.

Jeg kan alternativt lave en simpel web applikation med en masse forskellige select statements, men i den virksomhed jeg arbejder i har vi et fint grafisk værktøj (TargIT) som jeg finder spændende og gerne vil udnytte til formålet.

Ps. jeg aner ikke om 100 point er meget eller lidt, jeg er også ny på udvikleren.dk :-)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kører du på kuber eller på en relationel datamodel, altså med hensyn til TARGIT, eller skal du have lavet en ny datamodel?

P.S. 100 points er meget for et spørgsmål af denne slags :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

[Redigeret d. 20/09-05 15:59:25 af Brian Hvarregaard]

Kører du på kuber eller på en relationel datamodel, altså med hensyn til TARGIT, eller skal du have lavet en ny datamodel?

P.S. 100 points er meget for et spørgsmål af denne slags :-)

Praesto et Persto
[Redigeret d. 20/09-05 15:59:25 af Brian Hvarregaard]

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvad du mener..

Vi har noget i forvejen som er lavet på kuber, men dette er noget andet i forhold til det vi allerede har.

mit data er som følger :

S-nummer | postnummer | person |
123456 | 2660 | kjo |
654321 | 2770 | mke |

Osv.

Det er svært at forklare da jeg ikke aner hvad og hvordan :-)
Så de 100 point er nok meget godt givet ud :-)

PFT.

Kenneth