mySQL baseret forum

Tags:    databaser

Kære udviklere

Jeg leder efter et mySQL baseret forum, som let kan sættes op og administreres.

Jeg har tidligere kørt med PHPBB (så vidt jeg husker). Det fungerede nu ganske fint, men det er også nogle år siden. Er der andre reelle alternativer? Og er der nogen, som har erfaring med flere forskellige?

Al input er kærkommen.

På forhånd tak.

Kære udviklere

Jeg leder efter et mySQL baseret forum, som let kan sættes op og administreres.

Jeg har tidligere kørt med PHPBB (så vidt jeg husker). Det fungerede nu ganske fint, men det er også nogle år siden. Er der andre reelle alternativer? Og er der nogen, som har erfaring med flere forskellige?

Al input er kærkommen.

På forhånd tak.

Hvad er grunden til at du ikke vælger phpBB, for det virker da fint..

Mvh. Emilbp

Hvad er grunden til at du ikke vælger phpBB, for det virker da fint..

Mvh. Emilbp

Ja godt spørgsmål.

Jeg var såmænd også fint tilfreds med det, men jeg har det bare med at undersøge "markedet" før jeg kaster mig ud i større projektor.
Det kan jo være at der findes et bedre alternativ - ja jeg ved det ikke selv.

De 2 mest brugte er nok phpbb og invision powerboard (invisionboard.com). De er begge 2 meget gode. Det eneste problem der er ved invision powerboard er at det koster rimelig mange penge.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

De 2 mest brugte er nok phpbb og invision powerboard (invisionboard.com). De er begge 2 meget gode. Det eneste problem der er ved invision powerboard er at det koster rimelig mange penge.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Det må meget gerne være gratis. Det var PHPBB dengang jeg selv kiggede lidt på det og det går jeg ud fra at det stadig er?

Det udelukker hvert fald invision.

t