Database struktur?

Tags:    databaser

Hej allesammen...

Skal til at lave et slags community... Det skal indeholde en brugersystem med forskellige brugerniveauer - udover dette skal hver bruger have sin "egen side" som på fx. et dating sted eller lign - samt skal hver bruger have sin egen gæstebog på sin side, og evt nyhedsbrev tilmelding...

Der skal også være et forum, artikel system mm, hvor brugere kan oprette indlæg/artikler osv osv...

Dette er dog kun i korte træk, men jeg ved at der skal have mange ID'er og mange reference ID'er i sådanne en database - og databasen er jo nok kæmpe...

Mit spm er simpelthen hvordan i mener at man sætter sådanne et database bedst op... Altså nogle der har nogle forslag?

Jeg vil give 200 point til den der kan lave denne database struktur, eller guide mig i hvordan den skal sættes op bedst da jeg selv synes det er meget svært at overskue hvordan jeg lige laver den

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
KISS (Keep It Short and Simple) - der er ikke noget hokus pokus i det. Lav en brugertabel med et id og informationer om brugeren:navn, mail osv. Lav en Brugertypetabel der har et id, en brugertypekolonne (admin, normal) og en fremmednøgle til bruger. Så Laver du en artikel tabel, hvor der blandt andet er en fremmednøgle til brugertabellen. Så laver du en forumtabel hvor der blandt andet er en fremmednøgle på hvert indlæg til brugertabellen.. og vupti... all done :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

KISS (Keep It Short and Simple) - der er ikke noget hokus pokus i det. Lav en brugertabel med et id og informationer om brugeren:navn, mail osv. Lav en Brugertypetabel der har et id, en brugertypekolonne (admin, normal) og en fremmednøgle til bruger. Så Laver du en artikel tabel, hvor der blandt andet er en fremmednøgle til brugertabellen. Så laver du en forumtabel hvor der blandt andet er en fremmednøgle på hvert indlæg til brugertabellen.. og vupti... all done :-)

Praesto et Persto

Hmm, lyder simpelt når du siger det...

Kan du give mig en større overblik?

Såsom:
Id = int 11
osv osv...

Bruger
----------
id - int
brugernavn - varchar
brugertype_id - int

Brugertype
-------------
id - int
typenavn - varchar

Artikel
--------
id - int
text - blob
brugerid - int

Forum
--------
id - int
overskrift - varchar
tekst - varchar
oprettet - datetime
parentid - int (peger på id i samme tabel)

gav det et lidt bedre overblik?

Praesto et Persto

Bruger
----------
id - int
brugernavn - varchar
brugertype_id - int

Brugertype
-------------
id - int
typenavn - varchar

Artikel
--------
id - int
text - blob
brugerid - int

Forum
--------
id - int
overskrift - varchar
tekst - varchar
oprettet - datetime
parentid - int (peger på id i samme tabel)

Jeg ville nok droppe brugertype tabellen og så bare have et brugertype_id hos brugeren. Vil være lidt nemmere performance mæssigt. Og der er ingen grund til at brugertype ligger repræsenteret i databasen med tekst. I langt de fleste tilfælde ville man kunne hardcode det uden de mindste problemer.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

t