CSS i SQL

Tags:    databaser

Er der nogen der kan give mig et eksempel på opbygning af SQL samt hvordan jeg gør brug af felterne til skift mellem flere stylesheets?

Jeg har på min hjemmeside 5-6 forskellige afsnit, de har samme opbygning alle sammen, men farver og grafik skifter mellem modulerne, ellers er det samme font, samme bredde, samme type tekstfelter, borders osv.

PhpBB2 kører også med stylesheet i database, men jeg kanikke umiddelbart se hvordan det er sat sammen, eller bliver trukket ud da jeg kun har et stylesheet (template) lagt ind der.

Anyone..?

Hilsen Frank

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Han kunne også bare bruge en php fil i stedet for at rediger i en css css fil.

<link href="style.php" rel="stylesheet" type="text/css" />
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Alle filerne til themesne ligger i mapper og ikke i SQL.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ja, lig ikke dit CSS i en database på den måde, det vil være en performance killer og svært at arbejde med..

Det vil være meget mere fornuftigt i mine øjne gennem server script at redigere i selve CSS filen.. det kan sikkert godt være lidt triggy, men der er sikkert tonsvis af eksempler i det serverscript sprog du nu engang benytter.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Alle filerne til themesne ligger i mapper og ikke i SQL.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ja filerne, men farveværdier, bredde og forskellige class-værdier ligger i database.

Jeg har fået at vide at det er kanon smart at have sit stylesheet i database, og her fraråder I det - hvorfor ?? Fortæl mig lidt mere indgående om hvorfor jeg ikke bør lægge værdierne i database.

Så har jeg en bedre chance for at forstå grundlaget.

Lige pt. har jeg 7 næsten identiske stylesheets, de må kunne koges sammen med nogle IF og ELSE - men hvordan lægger jeg flere stylesheets sammen, hvordan bestemmer jeg hvilke farver der skal bruges til hvert modul af min hjemmeside osv.

Jeg har lige nu en lille kode der skifter farverne på afstemnings barene, ganske smart, men den må også kunne mere end skifte mellem et par giffer i en mappe..

Til dette søges hjælpen..

Hilsen Frank

Hmm egentlig ville jeg tror du måtte vide mere om CSS/design end undertegnet jfr. din profil.

Har aldrig hørt om nogen der lægger stylesheet værdier i databasen. Nu skal man jo aldrig sige aldrig, men hvad har du helt præcist opnået ved at lægge dem i en database?

Hvorfor ikke blot definere nogle javascript der kan skifte værdierne i dine stylesheet når den aktuelle side indlæses? Så kan du genbruge alle dine stylesheet, men tilpasse dem dynamisk (farver, font m.m.).

Nu skal man jo aldrig sige aldrig..

Lige præcis, så jeg prøver lige igen.. :)

Som min hjemmesid er bygget op lige nu, så har jeg 5 moduler, rejser, kogebog, links, forum og standard, hver af disse moduler har en farve, topgrafik og et stylesheet. Hvert modul er yderligere delt op i 2, en med 5 kolonner og en med 7 kolonner (kolonner i css, typisk er kolonne 2, 4 og 6 kun 2-5 px brede og fungerer som mellemrum)

Jeg har hørt at man kunne lægge sine stylesheet værdier i database, og indlæse dem via php afhængig af hvilket modul der blev læst ind.

Som jeg forestiller mig, så kan disse 2x5 (+et par løse) stylesheets lægges sammen, enten i tabeller i en database, eller i IF-funktioner i style.php

Nuværende metode til farveskift:
I css:
$farve = "orange";
$side = "rejser";
$info = "rejser";

I php:
if($side=="rejser") {
echo "» <a href=\\"/rejser/jylland/\\" class=\\"menu\\">Jylland</a><br>";
echo "» <a href=\\"/rejser/canada/\\" class=\\"menu\\">Canada</a><br>";
echo "<br>";
}

Og hertil kunne jeg godt bruge et par eksempler på opsætning af style.php

Hilsen Frank

P.S. Lad være med at bitche mig for de metoder jeg har brugt indtil nu, de var det bedste råd jeg fik dengang, nu ved jeg at der findes bedre metoder, og dem vil jeg gerne udnytte.

t