access

Tags:    databaser

Hejsa alle smmen jeg ville bare høre om der er nogle der ved hvordan man giver en access db retigheder på en IIS fordi jeg heg nemlig ikke rettigheder til at skrive eller slette.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
i mappe indstillinger ( funktioner -> mappeindstillinger i hvilken som helst explorer) under "vis" er der en checkbox der hedder "simpel fildeling"/"simple filesharing" ... tik denne af, så der ikke er simpel fildeling..

Derefter går du til mappen hvor DB ligger i og vælger egenskaber... nu har du en der hedder security... under denne giver du isur og hvad du ellers finder passende de rigtige rettigheder ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

i mappe indstillinger ( funktioner -> mappeindstillinger i hvilken som helst explorer) under "vis" er der en checkbox der hedder "simpel fildeling"/"simple filesharing" ... tik denne af, så der ikke er simpel fildeling..

Derefter går du til mappen hvor DB ligger i og vælger egenskaber... nu har du en der hedder security... under denne giver du isur og hvad du ellers finder passende de rigtige rettigheder ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

det forståe jeg ikke!!:..

PS: jeg bruger w XP prof

her er lidt rippet fra andre sites eksperten.dk og activedeveloper..

Hvis du kører XP så prøv:

Dobbeltklik på Denne computer på skrivebordet.

Klik på Mappeindstillinger i menuen Funktioner.

Klik på fanen Vis, og marker derefter afkrydsningsfeltet Brug Simpel fildeling (anbefales) for at aktivere Simpel fildeling. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at deaktivere funktionen.

Derefter skulle du gerne kunne se de omtalte faneblade.

-------------------------------------------

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
Database Error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

Dette er en meget almindelig fejlmeddelelse, der som regel opstår i forbindelse med at tilføje, eller opdatere poster i en Access database på en NT Server.

Da Access er fil baseret, vil ethvert forsøg på at opdatere databasen med et ASP script, kræve at dine rettigheder på serveren er korrekt konfigureret.

For at løse problemet skal du højre klikke på den mappe hvor databasen er gemt. Klik på fanebladet Security, og tildel brugeren IUSER_xxxxx (xxxxx er serverens navn) "Write" rettigheder, du skal også sørge for database filen får "Write" rettigheder.

---------------------
Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

t