MySQL backup ?

Tags:    databaser

Hey.

Jeg mangler en måde at lave en backup fil af min MySQL. Jeg bruger PHPAdmin, og har en server via ftp hvor mine filer ligger.
Det jeg har brug for, er at have en backup og alle mine date fra min MySQL database, hvis nu noget skulle gå galt. Jeg bruger PHP.
Nogle der ved hvordan dette kan gøres?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey.

Jeg mangler en måde at lave en backup fil af min MySQL. Jeg bruger PHPAdmin, og har en server via ftp hvor mine filer ligger.
Det jeg har brug for, er at have en backup og alle mine date fra min MySQL database, hvis nu noget skulle gå galt. Jeg bruger PHP.
Nogle der ved hvordan dette kan gøres?

Prøv i PHPmyadmin at gå ind under eksport. Så kan du både eksportere tabelstrukturen, og indholdet af en tabel..

Mvh. Emilbp

Ja. Det ved jeg godt. Men kunne godt tænke mig en "auto exporter" eller noget :P Så den automatisk ligger alle date ned i en fil, fx hver dag eller noget.

Altså en backup, som ikke styrres manuelt. :)

Ja. Det ved jeg godt. Men kunne godt tænke mig en "auto exporter" eller noget :P Så den automatisk ligger alle date ned i en fil, fx hver dag eller noget.

Så skal du nok ind og rode i serverens opsætning, for du kan ikke få et script til at køre en gang om dagen via PHP.

Mvh. Emilbp

Så skal du nok ind og rode i serverens opsætning, for du kan ikke få et script til at køre en gang om dagen via PHP.

Mvh. Emilbp

Blot teoretisk tænkt:

Lav en php side der i adresselinjen spørger efter et brugernavn og et password. Hvis begge er korrekte skal den lave en backup af databasen.

Dernæst lav et program der kører i baggrunden men en gang om dagen sender linjen med adressen til siden + brugernavnet og passwordet.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

t