Backup af data i MySQL base hos ekstern udbyder

Tags:    databaser

Hej!

Jeg har et webhotel, med adgang til en MySQL database.

Når jeg skal tage backup af mine data kan det kun foregå via et web-interface som udbyderen stiller til rådighed.

Jeg har et ønske om at kunne gøre det fra min egen side, med et enkelt tastetryk, og så modtage en e-mail med alle data fra basen.

Problemet er blot at udbyderen ikke tillader afvikling af mySqlDump, og ej heller stille andre "håndtag" til rådighed.

Jeg er ikke superstærk i SQL verdenen, så derfor er mit spørgsmål:

Findes der en anden elegant måde at fiske samtlige data ud på ?
Kan man f.eks. udføre en kopifunktion af en tabel i SQL?

E-mailing af data er ikke et problem, det har jeg styr på.

Hilsen, Brian

Hvis jeg skulle gøre det der, så ville jeg bare gøre det via PHP's indbyggede MySQL funktioner. Altså selv opbygge en fil / udskrive tekst, som består af SQL, ligesom phpMyAdmin kan gøre ved eksportering, og som derfor vil fungere som backup af databasen.

1101110100010110000101000001

Killers don\\'t end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 27/04-05 17:31:51 af Nicolai Lyster Fersner]

MySql støtter denne syntax "show create table xxx" hvor xxx er dit tabel navn.
Sammen med "show databases" "use xxx" og "show tables" kan du finde ud af hvor mange databaser der er, og hvilke tabeller der er i hvert enkelt.
For hver tabel (som du nu har navnet på) laver du en create table ved hjælp af den første kommando foroven.
Derefter henter du data med en "select * from xxx" for hver tabel, evt hvis det skal kunne importeres direkte, kan du bruge "desc table xxx" (eller var det bare "desc xxx") og for hver tabel konstruere en "select concat('insert into xxx(col1,col2) values(\\'',col1,'\\',\\'',col2,'\\');') as insertdata from xxx" hvor xxx er tabellen og col1 og col2 er 2 kolonner ... som naturligvis blot skal afspejle det aktuelle antal i den tabel du her gang i.

Hjælper det noget eller vrøvler jeg bare for mig selv? :)

phpMyAdmin kan ikke tage for store databaser.
Jeg er en ven, som kontaktede sin udbyder og fik dem til at lave en backup med mysqldump.

t