MYSQL nybegynder

Tags:    databaser

Hejsa gutter

Jeg har forgæves forsøgt at få mysql server til at virke, den virker nu og så skulle jeg gerne i gang med noget kodeværk

Jeg har godt nok ikke en dyt forstand på sproget men har læst en masse forskellige steder om emnet.

Derfor ville jeg godt stille nogle spørgsmål, kan man oprette en base i en mysql base flytte det hele over i en anden??

er der en som vil være så rar at vise mig hvordan man laver en base og hvordan man trækker ud og gerne også i php som jeg tror jeg kender, en der evt har noget liggende en adr. base.
Bare så jeg kan se fidusen, for at sige det lige u tage mig i "hånden"
jeg ved ikke meget om point systemet men giver gerne noget
venligst
Jan
NB jeg ville have skrevet 50 men nullet blev væk hvordan retter man det??

[Redigeret d. 13/04-05 22:14:44 af Jan Fjorbak]

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Personligt vil jeg anbefale dig at sætte en PHP-server op og ligge PHPMyAdmin ind. PHPMyAdmin er et MySQL interface, som gør det nemmere for dig at oprette databaser, tabeller osv. Hvis du skulle være foruden skulle du køre udelukkende via kommandoer så som CREATE TABLE `tabel`[...] Hvor du skulle give en masse argumenter, det kan være meget svært at sætte sig ind i.

Så hvis du har lyst så prøv at kigge på PHPMyAdmin, som kan hentes lige her: http://www.phpmyadmin.net/home_page/

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget :-)

--
Ronni Egeriis

Personligt vil jeg anbefale dig at sætte en PHP-server op og ligge PHPMyAdmin ind. PHPMyAdmin er et MySQL interface, som gør det nemmere for dig at oprette databaser, tabeller osv. Hvis du skulle være foruden skulle du køre udelukkende via kommandoer så som CREATE TABLE `tabel`[...] Hvor du skulle give en masse argumenter, det kan være meget svært at sætte sig ind i.

Så hvis du har lyst så prøv at kigge på PHPMyAdmin, som kan hentes lige her: http://www.phpmyadmin.net/home_page/

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget :-)

--
Ronni Egeriis

Hej Ronni

Ja jeg vil prøve at anvende dit svar fandt et hæfte i dag som netop omtalte denne mulighed

Jan

t