Opdatere tabellen!

Tags:    databaser

Jeg kører MySQL med asp, og jeg har lavet en form hvor du kan rette din profil i mit community. Men den viser altid den her fejl, når jeg har trykket på ret!:

SQLState: 42000 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE brugernavn =''' at line 1
/community/doret.asp, line 28

Den viser jo at det er i filen "doret.asp". Jeg har lavet en fil der hedder ret_profil.asp hvor man udfylder formen, og så en hvor den gør det. Her er ret_profil med formen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og her har jeg så doret.asp hvor den retter i tabellen "brugere":

Fold kodeboks ind/udKode 

Og jeg får jo den fejl længere oppe, og der siger den jo at fejlen ligger på linie 28. Linie 28:

Conn.Execute(strSQL)

Så det må jo være noget ovenover. Jeg ville MEGET gerne have givet point til det rigtige svar, men har desværre ingen up, så håber i vil skrive svaret alligevel.

Jeg kører MySQL med asp, og jeg har lavet en form hvor du kan rette din profil i mit community. Men den viser altid den her fejl, når jeg har trykket på ret!:

SQLState: 42000 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE brugernavn =''' at line 1
/community/doret.asp, line 28

Den viser jo at det er i filen "doret.asp". Jeg har lavet en fil der hedder ret_profil.asp hvor man udfylder formen, og så en hvor den gør det. Her er ret_profil med formen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og her har jeg så doret.asp hvor den retter i tabellen "brugere":

Fold kodeboks ind/udKode 

Og jeg får jo den fejl længere oppe, og der siger den jo at fejlen ligger på linie 28. Linie 28:

Conn.Execute(strSQL)

Så det må jo være noget ovenover. Jeg ville MEGET gerne have givet point til det rigtige svar, men har desværre ingen up, så håber i vil skrive svaret alligevel.

Er fejlen ikke i din doret.asp fil ved din strSQL?
Slot\\\\

det her:
strSQL = "Update brugere set navn = '"& strnavn &"', alder = '"& stralder &"', kodeord = '"& strkode & "', fritekst = '"& strfritekst &"', hjemmeside = '"& strhjemmeside &"', msn = '"& strmsn &"', 'e-mail' = '"& stremail &"'"
strSQL = "WHERE brugernavn ='" & Session("brugernavn") & "'"

ville det ikke gøre at din sql queary i exceute kun er:
WHERE brugernavn ='" & Session("brugernavn") & "'

og er det her ikke også forkert:
'e-mail' = '"& stremail &"'"
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

det her:
strSQL = "Update brugere set navn = '"& strnavn &"', alder = '"& stralder &"', kodeord = '"& strkode & "', fritekst = '"& strfritekst &"', hjemmeside = '"& strhjemmeside &"', msn = '"& strmsn &"', 'e-mail' = '"& stremail &"'"
strSQL = "WHERE brugernavn ='" & Session("brugernavn") & "'"

ville det ikke gøre at din sql queary i exceute kun er:
WHERE brugernavn ='" & Session("brugernavn") & "'

og er det her ikke også forkert:
'e-mail' = '"& stremail &"'"
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Det er jo sådan at den skal registrere hvilken brugers profil der skal rettes. Og det gør den med den session den har oprettet når man logger ind! Og det med email - Der skal de to ' bare væk, og dte har jeg gjort nu! Men jeg kan stadig ikek rette.. Fatter det ikke :S

t