Jeg kører MySQL med asp, og jeg har lavet en form hvor du kan rette din profil i mit community. Men den viser altid den her fejl, når jeg har trykket på ret!:
SQLState: 42000 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE brugernavn =''' at line 1
/community/doret.asp, line 28
Den viser jo at det er i filen "doret.asp". Jeg har lavet en fil der hedder ret_profil.asp hvor man udfylder formen, og så en hvor den gør det. Her er ret_profil med formen:
<%
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="kulidiwa_dk"
SQLlogin="kulidiwa_dk"
SQLpassword="kode her"
%>
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" href="/style/style.css">
<title>Ret profil</title>
</head>
<body>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=3"
Conn.Open conStr
strSQL = "Select * from brugere WHERE brugernavn = '" & Session("brugernavn") & "'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write "<form method='post' action='doret.asp?brugernavn=" & Session("brugernavn") & "'>"
Response.Write "Navn:<br>" & "<input type='text' name='navn' value='" & rs("navn") & "'>" & "<br>"
Response.Write "Kode:<br>" & "<input type='password' name='kode' value='" & rs("kodeord") & "'>" & "<br>"
Response.Write "Alder:<br>" & "<input type='text' name='alder' value='" & rs("alder") & "'>" & "<br>"
Response.Write "Hjemmeside:<br>" & "<input type='text' name='hjemmeside' value='http://" & rs("hjemmeside") & "'>" & "<br>"
Response.Write "Msn:<br>" & "<input type='text' name='msn' value='" & rs("msn") & "'>" & "<br>"
Response.Write "E-mail:<br>" & "<input type='text' name='msn' value='" & rs("e-mail") & "'>" & "<br>"
Response.Write "Fritekst:<br>" & "<textarea class='textarea' name='fritekst' value='" & rs("fritekst") & "'></textarea>" & "<br><br>"
Response.Write "<input type='submit' value='Ret!'>"
Response.Write "</form>"
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Og her har jeg så doret.asp hvor den retter i tabellen "brugere":
<%
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="kulidiwa_dk"
SQLlogin="kulidiwa_dk"
SQLpassword="kode her"
%>
<%
' Der skal ikke rettes i denne fil.
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=3"
Conn.Open conStr
strbrugernavn = Request.Form("brugernavn")
strnavn = Request.Form("navn")
stralder = Request.Form("alder")
strkode = Request.Form("kode")
strfritekst = Request.Form("fritekst")
strhjemmeside = Request.Form("hjemmeside")
strmsn = Request.Form("msn")
stremail = Request.Form("e-mail")
strSQL = "Update brugere set navn = '"& strnavn &"', alder = '"& stralder &"', kodeord = '"& strkode & "', fritekst = '"& strfritekst &"', hjemmeside = '"& strhjemmeside &"', msn = '"& strmsn &"', 'e-mail' = '"& stremail &"'"
strSQL = "WHERE brugernavn ='" & Session("brugernavn") & "'"
Conn.Execute(strSQL)
response.write "<p><font color='red'>Rettet!</font></P>"
%>
Og jeg får jo den fejl længere oppe, og der siger den jo at fejlen ligger på linie 28. Linie 28:
Conn.Execute(strSQL)
Så det må jo være noget ovenover. Jeg ville MEGET gerne have givet point til det rigtige svar, men har desværre ingen up, så håber i vil skrive svaret alligevel.