MYSQL - kopiere data fra en tabel til ny med nyt id felt

Tags:    databaser

Jeg har en gammel tabel hovedtabel1 med en masse data som skulle over i en ny tabel med nyt id, da jeg ikke kan ændre id i den gamle. Jeg sidder med Sql enterprise server og de metoder den anviser i hjælp kan jeg ikke få lov at udføre. Jeg kan ikke ændre id, selvom jeg skulle kunne, og heller ikke overføre data hvis jeg har den nye id på!

Er der nogen der ved hvordan man gør?
Er begyndt at kigge på om det kan lade sig gøre med alter table, men er ikke sikker.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kan du ikke bare exportere dataen ud i SQL, hvorefter du kører en søg og erstat i notepad

og importerer den igen... hvis det ikke er fortrolige informationer, kan jeg godt hjælpe..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 03/02-05 14:54:57 af Jokke Jensen]

kan du ikke bare exportere dataen ud i SQL, hvorefter du kører en søg og erstat i notepad

og importerer den igen... hvis det ikke er fortrolige informationer, kan jeg godt hjælpe..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Havde prøvet at eksporterere og importere, men det virkede ikke.
Sammen med en kollega har vi lige fundet ud af og få sql kode og datene over i en tekstfil, sammenlignet med koden fra en anden tabel som virkede, rettet i tekstfilen og sendt den retur. De første forsøg virkede ikke, da importen ændrede i feltdataene, men da vi fandt ud af det og fik det rettet, lykkedes det. Id feltet kunne heller ikke være uniqie identifier? men måtte laves til int. nu skal jeg bare have rettet data som er blevet ændret under processen
Jeg undrer mig bare over at jeg ikke kunne bruge de værktøjer som man normalt skal bruge og at et id felt ikke kunne være unique identifier?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Min databasetabel blev oprettet, mennu kommer den så med fejlen: hovedtabel' table
- Unable to create index 'PK_hovedtabel'.
ODBC error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]CREATE UNIQUE INDEX terminated because a duplicate key was found for index ID 1. Most significant primary key is '1'.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Could not create constraint. See previous errors.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The statement has been terminated.
og jeg kan ikke sætte id feltet til nøgle så jeg kan redigere data.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Glemte at jeg hellere vil have lidt anvisning på hvordan jeg gør, end have andre til at lave det for mig, jeg lærer bedst ved selv at have fingrene i det. Så jokke, jeg kunne sagtens (formodentligt) sende databasen, jeg ved ikke hvad den fylder eller om jeg kan sende kopi af tabel, men lidt detaljerede anvisninger ville være bedre.

jeg fandt ud af det via sqlcentral, det lykkedes at få nøgle på den gamle tabel og få oprettet en sikkerhedskopi. SÅ det problem er løst.
derimod er der opstået et andet som jeg tror skal i et andet forum, da det vedrører afvikling af søgestring via vb-script
Jeg lukker dette spørgsmål og laver et nyt.

t