Hvor skal man skrive det?

Tags:    databaser

Hejsa alle smukke udviklere!

Jeg har et bette problem. Jeg er nybegynder på MySQL database området, så jeg har et spørgsmål, jeg håber i lige vil svare på!

Når jeg læser de artikler der på webcafe, og MySQL, feks. Den artikel der hedder "Opret en database", Siger den at man skal skrive feks. create database Videobutik for at oprette en database. HVOR ER DET LIGE MAN SKAL SKRIVE DET HENNE?

- Jonas Bøgh

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I f.eks. phpmyadmin som de fleste hosts kører med. Tryk på menuen sql så kan du paste det ind.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

det du skriver er en SQL kommando og den skal udførers af en database forbindelse fra ændren asp eller php, hvis du har phpmyadmin kan du bruge den til at oprette, redigere og se databaser, records og tabeller med. Du kan også bare bruge phpmyadmin til at udføre SQL kommandoer.

du kan finde phpmyadmin på sourceforge.net

Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)

det du skriver er en SQL kommando og den skal udførers af en database forbindelse fra ændren asp eller php, hvis du har phpmyadmin kan du bruge den til at oprette, redigere og se databaser, records og tabeller med. Du kan også bare bruge phpmyadmin til at udføre SQL kommandoer.

- Men!

Phpmyadmin, lyder jo som om at det er php, med MySQL? Kan man godt gøre det via ASP når man bruger Phpmyadmin?

Phpmyadmin er et værktøj, som du kan bruge til at ændre i dine databaser. Det er smart hvis man skal oprette eller slette databaser eller brugere, eller foretage ændringer én gang for alle. Men hvis du vil bruge din database dynamisk i din ASP/PHP-kode, skal du bruge det respektive sprogs indbyggede databasefunktioner. Både ASP og PHP understøtter MySQL. Der findes rigtig mange tutorials rundt omkring på nettet (vist også her på udvikleren) om dette emne, så det skulle være muligt at komme godt i gang.

For at bruge phpmyadmin skal du altså have en webserver der understøtter php. Ved ikke om der findes et aspmyadin? :P

EDIT:
Hvis du vil i gang med at lære SQL(MySQL?) skal du selvfølgelig først finde ud af, hvad du vil bruge det til, og hvilket program/sprog du vil bruge til at tilgå din database. Et godt sted at starte er http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlintroduktion/

Ridefisken

[Redigeret d. 23/01-05 01:49:13 af Ridefisken]

- Men!

Phpmyadmin, lyder jo som om at det er php, med MySQL? Kan man godt gøre det via ASP når man bruger Phpmyadmin?

t