Hvor skal man skrive det?

Tags:    databaser

Hejsa alle smukke udviklere!

Jeg har et bette problem. Jeg er nybegynder på MySQL database området, så jeg har et spørgsmål, jeg håber i lige vil svare på!

Når jeg læser de artikler der på webcafe, og MySQL, feks. Den artikel der hedder "Opret en database", Siger den at man skal skrive feks. create database Videobutik for at oprette en database. HVOR ER DET LIGE MAN SKAL SKRIVE DET HENNE?

- Jonas Bøgh

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I f.eks. phpmyadmin som de fleste hosts kører med. Tryk på menuen sql så kan du paste det ind.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

det du skriver er en SQL kommando og den skal udførers af en database forbindelse fra ændren asp eller php, hvis du har phpmyadmin kan du bruge den til at oprette, redigere og se databaser, records og tabeller med. Du kan også bare bruge phpmyadmin til at udføre SQL kommandoer.

du kan finde phpmyadmin på sourceforge.net

Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)

det du skriver er en SQL kommando og den skal udførers af en database forbindelse fra ændren asp eller php, hvis du har phpmyadmin kan du bruge den til at oprette, redigere og se databaser, records og tabeller med. Du kan også bare bruge phpmyadmin til at udføre SQL kommandoer.

- Men!

Phpmyadmin, lyder jo som om at det er php, med MySQL? Kan man godt gøre det via ASP når man bruger Phpmyadmin?