MySQL - Jeg vil gerne igang nu!

Tags:    databaser

Nu har jeg gået i mange dage, og ikke rigtigt fundet ud af hvad MySQL er. Jeg har fået mange forklaringer, omkring at det skulle downloades, eller ikke.

Jeg har opfattet det som om at hvis man skal køre sin egen MySQL server, skal man downloade det, og hvis man vil køre på sin Webhoster, i mit tilfælde, B-one, behøver man ikek downloade det.

Og nu har jeg så også fundet ud af at min hjemmeside, skal stå i Asp og MySQL.

Men i det hele taget leder jeg bare efter programmet, MySQL som jeg gerne vil downloade. Men så skal jeg bare vide hvilken en, jeg skal downloade, og hvor.

Det kunne være virkeligt fedt hvis der er mange der vil skrive lidt om hvad MySQl kan, og hvordan man bruger det, og også skrive hvor man kan downloade det.

Senere skal jeg jo til at bruge det, men det skal jeg nok prøve at finde ud af.

Så:

Download og Installation af MySQL..

Jeg giver 100 point ialt, så jeg håber på at få en ordenlig forklaring :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=235&techid=12

i kommentarerene i artiklen, står der lettere metoder til at installere det...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 19/01-05 14:24:57 af Jokke Jensen]

Sorry men du virker ikke som om du har nogen ide om hvad mySQL er? mySQL er udelukkende en database, i sig selv er mySQL ikke et program du kan bruge til noget. Grunden til at mange bruger mySQL frem for andre SQL programmer, er fordi det er gratis (thx :D).

Når du har installeret mySQL så skal du jo opsætte dit ASP til at køre med mySQL databaser, (ved jeg så intet om da jeg bruger PHP) og efter det så skal du lære noget ASP kode som gør du kan bruge mySQL.

Men mySQL er bare et lager af store mængder data.

Mange mennesker vil lære at bruge mySQL fordi at alle bruger det, men der er ikke ret mange der ved hvad de vil bruge det til. Tag at finde ud af det først, det er en god ide.

Mvh
Lasse

Videre skal det nævnes at mySQL IKKE har en interface, kun en commandprompt. Du er nød til at downloade programmer til det selv, dette er dog slet ikke nødvendigt hvis du bare sætter dig lidt ind i commandprompten.

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=235&techid=12

i kommentarerene i artiklen, står der lettere metoder til at installere det...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 19/01-05 14:24:57 af Jokke Jensen]

Så jeg skal altså downloade MySQL med det der Installer.

Hvor gør jeg det? Et Direkte link, så er i nice ;)

Så jeg skal altså downloade MySQL med det der Installer.

Hvor gør jeg det? Et Direkte link, så er i nice ;)

http://mysql.mirrors.cybercity.dk/Downloads/MySQL-4.1/mysql-noinstall-4.1.9-win32.zip

Ridefisken

Sorry men du virker ikke som om du har nogen ide om hvad mySQL er? mySQL er udelukkende en database, i sig selv er mySQL ikke et program du kan bruge til noget. Grunden til at mange bruger mySQL frem for andre SQL programmer, er fordi det er gratis (thx :D).

Når du har installeret mySQL så skal du jo opsætte dit ASP til at køre med mySQL databaser, (ved jeg så intet om da jeg bruger PHP) og efter det så skal du lære noget ASP kode som gør du kan bruge mySQL.

Mange mennesker vil lære at bruge mySQL fordi at alle bruger det, men der er ikke ret mange der ved hvad de vil bruge det til. Tag at finde ud af det først, det er en god ide.

Mvh
Lasse

Mvh
Lasse

Videre skal det nævnes at mySQL IKKE har en interface, kun en commandprompt. Du er nød til at downloade programmer til det selv, dette er dog slet ikke nødvendigt hvis du bare sætter dig lidt ind i commandprompten.

Ja den har ikke et interface, men vil du have et interface så anbefaler jeg da phpmyadmin :) Som self. er php og derfor skal du have downloadet og installeret php på din server.
Jeg vil anbefale dig at du bruger php, apache og mysql (i steden for asp, IIS og mysql)!! For at komme igang vil jeg give dig dette ene link
http://www.firepages.com.au/
Her skal du vælge "php bundles" i menuen til venstre. Du skal så downloade phpdev423. Og trykke på install filen som du får med og VUPTI, så har du
apache 1.3.27
php4.2.3
MySQL4
phpmyadmin 2.3.2
På din XP maskine. Enkelt og smart. Du kan lære php herfra udvikleren.dk, webcafen.dk + at jeg vil anbefale dig at købe en bog som fx "introduktion til PHP, MySQL og Apache" - kan findes på www.libris.dk.
Jeg har selv kæmpet mig igennem asp i mange år før jeg prøvede kræfter med php og jeg fandt php meget lettere, men jeg ved jo self. ikke om du gør det. Men det her er hvad jeg vil anbefale dig :) Så kan du jo selv bestemme.

Slot\\\
[Redigeret d. 19/01-05 18:47:08 af Martin Slot]

Mvh
Lasse

Ja den har ikke et interface, men vil du have et interface så anbefaler jeg da phpmyadmin :) Som self. er php og derfor skal du have downloadet og installeret php på din server.
Jeg vil anbefale dig at du bruger php, apache og mysql (i steden for asp, IIS og mysql)!! For at komme igang vil jeg give dig dette ene link
http://www.firepages.com.au/
Her skal du vælge "php bundles" i menuen til venstre. Du skal så downloade phpdev423. Og trykke på install filen som du får med og VUPTI, så har du
apache 1.3.27
php4.2.3
MySQL4
phpmyadmin 2.3.2
På din XP maskine. Enkelt og smart. Du kan lære php herfra udvikleren.dk, webcafen.dk + at jeg vil anbefale dig at købe en bog som fx "introduktion til PHP, MySQL og Apache" - kan findes på www.libris.dk.
Jeg har selv kæmpet mig igennem asp i mange år før jeg prøvede kræfter med php og jeg fandt php meget lettere, men jeg ved jo self. ikke om du gør det. Men det her er hvad jeg vil anbefale dig :) Så kan du jo selv bestemme.

Slot\\\
[Redigeret d. 19/01-05 18:47:08 af Martin Slot]

Skal lige siges at www.webcafe.dk har nogen gode artikler som fortæller dig hvordan du starter og stopper din mysql :)
Slot\\\\

t