LIMIT mssql

Tags:    databaser

Jeg har bennytet LIMIT i mine mysql querys, men da jeg kort skal arbejde i msSQL, er jeg stødt ind i en fejl.

SELECT * FROM arrangementer LIMIT 0,5

Denne virker fint i mysql men ikke i mssql.

Hvad mon jeg gør her?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
SELECT TOP 5 * FROM arrangementer

PS: [SELECT * FROM arrangementer LIMIT 5] giver det samme som [SELECT * FROM arrangementer LIMIT 0,5], da den antager at start er 0, hvis LIMIT kun får ét parameter.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Der findes tonsvis af artikler om paging med msSql.. benyt dig af disse, nu kender jeg ikke dit server script, men det kan gøres med stored procedures

eksempelvis

http://www.aspfaqs.com/webtech/062899-1.shtml

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Jeg har bennytet LIMIT i mine mysql querys, men da jeg kort skal arbejde i msSQL, er jeg stødt ind i en fejl.

SELECT * FROM arrangementer LIMIT 0,5

Denne virker fint i mysql men ikke i mssql.

Hvad mon jeg gør her?

Du kan ikke lave en helt nøjagtig konvertering af LIMIT men hvis du f.eks. har et index at sortere efter, kan det gøres på følgende måde:
Fold kodeboks ind/udKode 

/Michael.

SELECT TOP 5 * FROM arrangementer

PS: [SELECT * FROM arrangementer LIMIT 5] giver det samme som [SELECT * FROM arrangementer LIMIT 0,5], da den antager at start er 0, hvis LIMIT kun får ét parameter.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Jeg benytter en variabel, $limit, der altid indeholder 2 parametre 0,5 5,10 eller andet (en pager). Kan ikke lige få forslaget TOP til at fungere.

Virker LIMIT kun i mysql?

ja limit er mysql .. top x er ms.. og access

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

ja limit er mysql .. top x er ms.. og access

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Problemmet er jo at TOP kun tager 1 parameter(tror jeg nok) mens limit tager 2 parametre. Og det er det jeg skal bruge.

Virker det her ikke:

SELECT TOP 10 * FROM arrangementer WHERE id NOT IN (SELECT TOP 10 id FROM arrangementer)

mikl-dk | udv@mikl.dk

skide smart :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

t