Problemer med opstart af MySQL

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Halløj.

Jeg kan ganske enkelt ikke starte MySQL op.
Hverken mysql.exe eller mysql-nt.exe virker, åbner jeg en af de to filer kommer der et vindue frem i 5 sek og så forsvinder det igen, serveren kører stadig ikke efter det.
Heller ikke winmysqladmin.exe fungerer, programmet fortæller mig bare at serveren ikke kører.
Jeg har haft det kørende en gang før, det var lige efter at jeg havde installeret det og før jeg havde genstartet første gang efter installationen.
Forstår ikke helt hvad der sker, nogle som har idéer eller har samme problem?

På forhånd tak.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Halløj.

Jeg kan ganske enkelt ikke starte MySQL op.
Hverken mysql.exe eller mysql-nt.exe virker, åbner jeg en af de to filer kommer der et vindue frem i 5 sek og så forsvinder det igen, serveren kører stadig ikke efter det.
Heller ikke winmysqladmin.exe fungerer, programmet fortæller mig bare at serveren ikke kører.
Jeg har haft det kørende en gang før, det var lige efter at jeg havde installeret det og før jeg havde genstartet første gang efter installationen.
Forstår ikke helt hvad der sker, nogle som har idéer eller har samme problem?

På forhånd tak.

Har du måske ændret noget inde i mysql.ini?
eller har du lavet nogle nye/ændret nogle af brugerne?
Hvad siger din MySql error fil?

Du kan måske finde svar her: http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=43186

Hilsen
Jan S.

Nej, jeg har ikke ændret noget.
Det forum du gav link til hjalp mig heller ikke, de foreslår at man geninstallerer og det har jeg gjort 20 gange nu :)

Forsøger jeg at starte MySQL via tjenester->mysql får jeg at vide at programmet ikke kan startes og at det lukkede uventet.

[Redigeret d. 16/01-05 20:59:08 af Steffen Jørgensen]

Nej, jeg har ikke ændret noget.
Det forum du gav link til hjalp mig heller ikke, de foreslår at man geninstallerer og det har jeg gjort 20 gange nu :)

Forsøger jeg at starte MySQL via tjenester->mysql får jeg at vide at programmet ikke kan startes og at det lukkede uventet.

hmm,
Hvad siger din MySql error log fil?

Har du også tjekket dine værdier(som er til mysql) i registrations databasen? (alle værdierne med stier til mysql, skal rettes til de rigtige stier)

Hvis det ikke virker prøv at fjerne alt mysql, også alle værdier som er til mysql i registrations databasen, (HUSK, tag en backup af din registrations database, først!)

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 16/01-05 21:11:51 af Jan S]

Min mysql.error fil er på 27KB, så den siger en del, men kan ikke tyde det :D

Jeg har forsøgt at fjerne MySQL HELT, installeret det igen og derefter kan jeg kun benytte MySQL en gang, efter genstart af enten MySQL eller Windows så starter MySQL ikke længere op.

[Redigeret d. 16/01-05 21:30:32 af Steffen Jørgensen]

Fik lige trykket forkert, så dette indlæg er en fejl :D

[Redigeret d. 16/01-05 21:31:09 af Steffen Jørgensen]

Min mysql.error fil er på 27KB, så den siger en del, men kan ikke tyde det :D

Jeg har forsøgt at fjerne MySQL HELT, installeret det igen og derefter kan jeg kun benytte MySQL en gang, efter genstart af enten MySQL eller Windows så starter MySQL ikke længere op.

[Redigeret d. 16/01-05 21:30:32 af Steffen Jørgensen]

Virker det hver gang du har genindstalleret det(fjernet mysql helt og indstallere det igen)?
Hilsen
Jan S.

Hver gang.

Fjerner MySQL via tilføj/fjern og fjerner manuelt alle værdier i registreringsbasen, installerer MySQL igen i C:\\MySQL, derefter virker det én gang. Genstarter jeg enten MySQL eller Windows så kan jeg ikke længere få det til at køre.

[Redigeret d. 16/01-05 21:45:28 af Steffen Jørgensen]

Hver gang.

Fjerner MySQL via tilføj/fjern og fjerne manuelt alle værdier i registreringsbasen, installerer MySQL igen i C:\\MySQL, derefter virker det én gang. Genstarter jeg enten MySQL eller Windows så kan jeg ikke længere få det til at køre.

Okay, det lyder godt nok underligt...
Hvilken version af MySql bruger du?, prøv evt. en lidt ældre version...

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 16/01-05 21:57:20 af Jan S]

I starten installerede jeg 5.0, derefter 4.0 og har lige forsøgt mig med 4.1 uden held :(

I starten installerede jeg 5.0, derefter 4.0 og har lige forsøgt mig med 4.1 uden held :(

når du lukker/genstarter windows, køre mysql servicen stadig?, hvis den gøre prøv først at lukke mysql(inde fra windows jobliste(winxp) luk program (win9x) og så luk/genstart computeren

hvordan lukker/genstarter du mysql?

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 16/01-05 22:05:04 af Jan S]

<< < 12 > >>
t