Starte MySQL ?

Tags:    databaser

Jeg har læst den seneste artikel om at Starte MySQL..

Men i artiklen står der:

"Start MySQL op

Når MySQL først er installeret, skal det startes op manuelt.
Dette gøres ved at eksekvere følgende (fra en kommandoprompt):

C:\\mysql\\bin\\mysqld –-console "

Så ville jeg gerne lige vide hvad det lige skal betyde? Det der kommandopromt - Hvad er det ?

ved godt jeg ikke er så "klog" men jeg er ny indenfor det her ;)

På Forhånd tak!

[Redigeret d. 04/01-05 14:32:44 af Jonas Bøgh]

Kommandoprompten er det der i gamle dage hed DOS (dog ikke helt korrekt, men det var en generel opfattelse). Kommando prompten er egentligt en tekst version af dit Stifinder Træ (overigt over alle dine filer og mapper på computeren) i kommandoprompten kan man ikke dobbeltklikke, men skal skrive kommandoer. For at komme i kommandoprompt skal du vælge Start | Run og i linien skrive: cmd og trykke enter.

Her er et par kommandoer til kommandoprompten:

(cd betyder change directory)
-----------------------------------------------------
cd.. (skifter et bibliotek tilbage)
cd\\ (går til rodbiblioteket)
cd minfolder (går ind i minfolder mappen)

For at gøre det der beskrives skal du gå ud i kommandoprompten, skrive cd\\ og trykke enter for at komme til roden, herefter skal du skrive cd mysql (for at komme ind i mysql mappen)..... herefter skulle du kunne klare dig selv....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Kommandoprompten er det der i gamle dage hed DOS (dog ikke helt korrekt, men det var en generel opfattelse). Kommando prompten er egentligt en tekst version af dit Stifinder Træ (overigt over alle dine filer og mapper på computeren) i kommandoprompten kan man ikke dobbeltklikke, men skal skrive kommandoer. For at komme i kommandoprompt skal du vælge Start | Run og i linien skrive: cmd og trykke enter.

Her er et par kommandoer til kommandoprompten:

(cd betyder change directory)
-----------------------------------------------------
cd.. (skifter et bibliotek tilbage)
cd\\ (går til rodbiblioteket)
cd minfolder (går ind i minfolder mappen)

For at gøre det der beskrives skal du gå ud i kommandoprompten, skrive cd\\ og trykke enter for at komme til roden, herefter skal du skrive cd mysql (for at komme ind i mysql mappen)..... herefter skulle du kunne klare dig selv....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Mange tak ;)

t