MsSQL, problem med (MEMO)

Tags:    databaser

Jeg arbejder for første gang med mssql, og er i en simpel query stødt på følgende problem.

åbenbart virker min connect, men når jeg kalder et (MEMO) field, ntext. får jeg følgende fejl med.

message: Unicode data in a Unicode-only collation or ntext data cannot be sent to clients using DB-Library (such as ISQL) or ODBC version 3.7 or earlier. (severity 16)

er der nogen der genkender dette, og kan hjælpe

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken odbc driver bruger du ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hvilken odbc driver bruger du ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Det er jeg ikke helt klar over, jeg arbejder fra et webhotel, og henter fra en db, der er lokeret på en helt tredje server..

sådan her ser deres forbindelse ud:

set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "PROVIDER=MSDASQL;
DRIVER={SQL Server};
SERVER=serverip;uid=myuserid;pwd=mypssword;
DATABASE=mydatabase"

og her er min:

$connection = mssql_connect("serverip", "myuserid", "mypssword");
$my_db = mssql_select_db("mydatabase", $connection);

Jeg mener ikke du kan bruge ntext,
nchar og nvarchar fra en msSql, gennem dbLIB fra M$.. php hoveder korrekter mig hvis jeg tager fejl..

problemet kan løses ved at køre ODBC eller COM til at kommunikere med msSql..

Men der findes også alternativer har jeg hørt i min øresnegl, så som ODBTP og FreeTDS.. men jeg vil ikke lige komme nærmere ind på dette, da php ikke lige er min stærke side..

Men kig på google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Unicode-only+collation+or+ntext+data+cannot+be+sent+to+clients+using+DB-Library%22+%2Bphp&btnG=S%C3%B8g&meta=

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Løsningen til andre der måtte løbe ind i problemmet kan være:
mssql_query("SELECT CAST(field1 AS TEXT) AS field1 FROM table

det virkede for mig.

nchar og nvarchar fra en msSql, gennem dbLIB fra M$.. php hoveder korrekter mig hvis jeg tager fejl..

Men der findes også alternativer har jeg hørt i min øresnegl, så som ODBTP og FreeTDS.. men jeg vil ikke lige komme nærmere ind på dette, da php ikke lige er min stærke side..

Men kig på google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Unicode-only+collation+or+ntext+data+cannot+be+sent+to+clients+using+DB-Library%22+%2Bphp&btnG=S%C3%B8g&meta=

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Men kig på google:

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

t