Accessdatabase på hjemmeside. Hvordan

Tags:    databaser

Hej

Jeg er absolut begynder mht. at lægge en data-base på mit site, og skriver her for at få start-hjælp. Og i øvrigt har jeg ikke været på Udvklerein før, så tilgiv, hvis jeg skriver i det forkerte forum.

Jeg har læst lidt rundt omkring, men er nu forvirret på et højere niveau - og spørger derfor jer med erfaring/viden om, hvordan jeg overhovedet komme i gang.

Kan I anbefale en god bog og/eller gode links?

Jeg har en Access-database med ca. 3.000 poster, som jeg ønsker at lægge på mit site.
Næste uge har jeg et webhotel, der bl.a. tilbyder følgende:

- POP3 stjernealias og ETRN understøttelse.
- FrontPage 98/2000 Server Extensions.
- ASP.NET Adgang.
- ASP adgang (Active Server Pages).
- Fri brug af følgende ASP Komponenter:
AspMail, AspImage, AspNNTP, AspHTTP, AspDNS,
AspPOP3, AspUpload, w3 JMail 4.0, w3 Sockets
- Database faciliteter (via ODBC).
- Microsoft ODBC Drivers:
Access, dBase, Excel, FoxPro, Oracle,
Paradox, Text, Visual FoxPro, SQL Server
- Eget CGI bibliotek (Perl).
- FTP-program (til filoverførsel).
- Fri brug af ScanNet's CGI scripts.
- WAP/WML understøttelse.
- SSI understøttelse.

Betyder det, at jeg kan anvende fremgangsmåden fra denne tråd?: http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=155&techid=6 - her er det bl.a. anført, at "Denne tutorial kræver, at din webserver kører Windows NT eller 2000."

Venlig hilsen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja du kan anvende metoden omtalt i artiklen, MEN dit webhotel understøtter ikke php... men du kan bare bruge asp(.net) i stedet for php

access og asp(.net) passer også bedre sammen...

Jeg skriver "asp(.net)" fordi du skal overveje hvad du vil bruge... og for at gøre en lang historie kort, så er asp gammel men meget nemmere end asp.net, asp.net er en del af .net frameworket som giver dig en masse funktioner... til gengæld er det lidt sværer at skrive asp.net, bla. fordi programeringssproget/API'et også bliver brugt til windows programering...

derfor vil jeg foreslå asp, selvom der er mere fremtid i asp.net (fordi asp snart bliver afløst af asp.net)

når men du kan finde ting om asp under:
asp > ressourcer
og så er der en god tutorial på html.dk (den omtaler bla. access)

så er der asp.net og under:
.NET > Ressourcer
kan du sikkert finde en masse godst links...

Mvh. Jop...

ps. du kan finde billiger hosting hos danhost.dk de understøtter bla. også php

[Redigeret d. 27/11-04 20:59:38 af Jop... (Jonas F. Jensen)]

Jeg har selv stiftet en smule bekendtskab med MS Access databaser med ASP da jeg var i praktik hos EMI Music. Der brugte jeg denne her artikel for at komme i gang
http://html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
-------------------------------------------------------

Hej

Jeg er absolut begynder mht. at lægge en data-base på mit site, og skriver her for at få start-hjælp. Og i øvrigt har jeg ikke været på Udvklerein før, så tilgiv, hvis jeg skriver i det forkerte forum.

Jeg har læst lidt rundt omkring, men er nu forvirret på et højere niveau - og spørger derfor jer med erfaring/viden om, hvordan jeg overhovedet komme i gang.

Kan I anbefale en god bog og/eller gode links?

Jeg har en Access-database med ca. 3.000 poster, som jeg ønsker at lægge på mit site.
Næste uge har jeg et webhotel, der bl.a. tilbyder følgende:

- POP3 stjernealias og ETRN understøttelse.
- FrontPage 98/2000 Server Extensions.
- ASP.NET Adgang.
- ASP adgang (Active Server Pages).
- Fri brug af følgende ASP Komponenter:
AspMail, AspImage, AspNNTP, AspHTTP, AspDNS,
AspPOP3, AspUpload, w3 JMail 4.0, w3 Sockets
- Database faciliteter (via ODBC).
- Microsoft ODBC Drivers:
Access, dBase, Excel, FoxPro, Oracle,
Paradox, Text, Visual FoxPro, SQL Server
- Eget CGI bibliotek (Perl).
- FTP-program (til filoverførsel).
- Fri brug af ScanNet's CGI scripts.
- WAP/WML understøttelse.
- SSI understøttelse.

Betyder det, at jeg kan anvende fremgangsmåden fra denne tråd?: http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=155&techid=6 - her er det bl.a. anført, at "Denne tutorial kræver, at din webserver kører Windows NT eller 2000."

Venlig hilsen

hmm, der er et probloem, hvad jeg kan se kan du ikke bruge php på dit web hotel, men du kan måske finde noget du kan bruge her: http://html.dk/tutorials/asp/ - det er om ASP, og her: http://html.dk/tutorials/aspnet/ - om ASP.NET

Hilsen
Jan S.

Heh, kom lidt forsent...:)

[Redigeret d. 27/11-04 21:13:12 af Jan S]

Hej alle tre
Mange tak for jeres svar og gode idéer. Jeg er allerede blevet væsentligt meget klogere (der skulle nu heller ikke så meget til..)
Nu har jeg et udgangspunkt at arbejde fra.

Og så kan jeg godt se, jeg var temmelig fedtet med UP'erne. Sorry!

Venlig hilsen
Stegemüller

Det er da helt forrygende det her. Jeg har XP Pro og har gjort min pc til en database, og er begyndt fra en ende af med øvelserne på www.html.dk om asp og Access.

Igen tak for jeres henvisninger. De var helt korrekte til mit formål.

Stegemüller

t