mysql på pws til win 98

Tags:    databaser

Hey,
Jeg har lige prøvet at installere mysql på min lokal pc vha. mysql's egen og webcafe's installations vejledning, men så kommer problemmet:
I mysql's egen vejl. siger de at, når man køre den der Configuration Wizard, kommer der noget med root password op, men det kommer ikke :(, og i web cafe's vejl. siger de at når man køre winmysqladmin.exe første gang burde man indtaste et root password, det kommer heller ikke :(.
Kan man ikke installere mysql på windows 98? eller er der noget jeg har gjordt galt?
Er der ikke en som kan give mig en lille mini vejl. i at installer mysql 4.1?

Håber der er nogen som kan hjælpe...

Hilsen
Jan S.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey,
Jeg har lige prøvet at installere mysql på min lokal pc vha. mysql's egen og webcafe's installations vejledning, men så kommer problemmet:
I mysql's egen vejl. siger de at, når man køre den der Configuration Wizard, kommer der noget med root password op, men det kommer ikke :(, og i web cafe's vejl. siger de at når man køre winmysqladmin.exe første gang burde man indtaste et root password, det kommer heller ikke :(.
Kan man ikke installere mysql på windows 98? eller er der noget jeg har gjordt galt?

Hilsen
Jan S.

Jeg har skrevet en installation- og opsætningsvejledning, artiklen er dog ikke godkendt endnu.
Hvis alt går efter planen, så bliver den snart godkendt, indtil da må du nøjes med en hurtig gennemgang.

Efter du har installeret MySQL med installeren, skal du åbne en kommandoprompt og skifte til din mysql bin mappe (f.eks. c:\\mysql\\bin).

Der skriver du så:
mysql -u root
Nu befinder du dig i mysql's kommando-interface, hvorfra du indtaster:
UPDATE mysql.user SET Password = PASSWORD(’nytpassword’) WHERE User = ‘root’;
Hvilket ændrer dit root password til det du indtaster på nytpassword's plads.

Derudover bør du slette anonyme brugere:
DELETE FROM mysql.user WHERE User = ’’;

Herefter kan du enten vælge at bruge:
FLUSH PRIVILEGES;
...som vil opdatere grant tabellen, eller du kan vælge at genstarte mysql servicen.

Forlad kommando-interfacet og forsøg flg. (igen fra bin mappen):
mysql -u root -p
Så skulle du meget gerne blive bedt om et password, hvilket så skal det være det samme som du satte ovenfor.
Hvis alt går efter planen og "mysql>" fremkommer, så burde det virke.

-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

[Redigeret d. 25/11-04 21:21:19 af Christian Schultz Knudsen]

Hey,

Hilsen
Jan S.
Jeg har skrevet en installation- og opsætningsvejledning, artiklen er dog ikke godkendt endnu.
Hvis alt går efter planen, så bliver den snart godkendt, indtil da må du nøjes med en hurtig gennemgang.

Efter du har installeret MySQL med installeren, skal du åbne en kommandoprompt og skifte til din mysql bin mappe (f.eks. c:\\mysql\\bin).

Der skriver du så:
mysql -u root
Nu befinder du dig i mysql's kommando-interface, hvorfra du indtaster:
UPDATE mysql.user SET Password = PASSWORD(’nytpassword’) WHERE User = ‘root’;
Hvilket ændrer dit root password til det du indtaster på nytpassword's plads.

Derudover bør du slette anonyme brugere:
DELETE FROM mysql.user WHERE User = ’’;

Herefter kan du enten vælge at bruge:
FLUSH PRIVILEGES;
...som vil opdatere grant tabellen, eller du kan vælge at genstarte mysql servicen.

Forlad kommando-interfacet og forsøg flg. (igen fra bin mappen):
mysql -u root -p
Så skulle du meget gerne blive bedt om et password, hvilket så skal det være det samme som du satte ovenfor.
Hvis alt går efter planen og "mysql>" fremkommer, så burde det virke.

-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

[Redigeret d. 25/11-04 21:21:19 af Christian Schultz Knudsen]

Tak... Nu virker min MySQL server
Hilsen
Jan S.

t