Export af klasser til DLL

Tags:    delphi

User
Bruger #664 @ 17.12.01 09:17
Hej.

Jeg skal have exporteret en constructor og 4 protected functions fra en klasse skrevet i en DLL fil...

Er der nogen der har noget materiale omkring export af klasser fra en DLL fil???

mvh.

Thomas.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hmm, pr. definition er exporteret funktioner public så de kan kaldes af host programmet (ellers er der ligesom ikke nogen grund til at eksportere dem!). Nu fremgår det ikke om du selv har adgang til kildeteksten til omtalte DLL, men mine forslag vil umiddelbart være:

Løsning 1:

Opret en eksporteret funktion i din DLL som returnere en pointer til din klasse. I Host programmet
må du selvsagt typecaste pointeren til den relevante type, men herefter kan du arbejde med din
klasse på normal vis.

Løsning 2:

Opret eksporteret funktioner i din DLL vis signatur svarer helt nøjagtigt til de 4 protected funktioner. I din DLL opretter du ved loading et objekt af klassen. I de eksporteret funktioner kalder du så klassens metoder (hvilket selvsagt er fuldstændigt transparent for host programmet). Denne løsning har den fordel af dit host program ikke behøver at kende klassen.

Løsning 3:

Opret et 'usynligt' window i din DLL ved loading. Dit host program kalder en eksporteret metode med en handle til applikationen og modtager selv en Handle til det 'usynlige' window i din DLL. I Host applikationen - og DLL opretter du så procedure som kan håndtere de modtaget messages.

Håber det var en hjælp

mvh.

Jørgen

<quote>Hej.

Jeg skal have exporteret en constructor og 4 protected functions fra en klasse skrevet i en DLL fil...

Er der nogen der har noget materiale omkring export af klasser fra en DLL fil???

mvh.

Thomas.</quote>

t