Idéer til design af hp for undertøjsforretning.

Tags:    grafik webdesign

Hej udviklere.

Jeg skal igang med et projekt hvor jeg skal udarbejde en hjemmeside for en butik der forhandler kvinde undertøj for kvinder i alderen 20-50 år.

Jeg er rimelig tom for idéer. De eneste krav virksomheden har er, at den skal være enkel og nem at navigere rundt på.

Jeg beder jer ikke om at lave noget færdigt design af nogen form, blot nogle inputs til hvordan sådan en side kan se ud. Måske i kender sider for lignende butikker?

Siden skal være plain XHTML/CSS, så fx ikke noget fancy Flash.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

På forhånd tak.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
fx. bonaparte: http://www.bonaparte.dk/dametoej/

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Off-topic: På bonaparte får man fejlen "Den browser, du anvender, kan desværre ikke vise Bon'A Partes website korrekt."
Når man bruger Opera, der er dog mulighed for at se den ved at klikke på "Hvis du vil prøve alligevel så her!". Lidt underligt at de skriver det når den viser siden på samme måde som Firefox og IE
:)

On-topic:
Jeg ville nok lave noget rimelig enkelt med hvid som en primær farve og nogle få andre farver. Men kommer også an på hvordan butikkens look normalt er. Fx hvis der er et logo eller reklamer der har et specielt look, så kan man jo bygge videre på det.
Når jeg selv vælger farver kan jeg godt lide at bruge andres ideer. Selv om det er de samme farver kan det jo godt komme til at se helt anderledes ud. Jeg søgte lige efter "covers" på google og fandt denne forside til en bog: http://www.phenix.bnl.gov/phenix/WWW/info/pp/028/cover/PRL_cover.jpg selv om det ikke har noget med emnet af gøre kan man jo nemt bruge de samme farver til en hjemmeside. I det enkelte tilfælde ville jeg nok bruge noget mere hvid end den grønne. Men det er jo en smagssag.

Mht. opsætning så vil jeg gøre som på Bon a parte siden, lave et centreret design der passer med bredden når man bruger 800x600.

Billeder er nok en af de primære ting på siden, så du skal nok sørge for at de er godt opløst og har et godt look. Fx kan du jo lave noget så der kommer skyger bag billederne i produkt listerne. Eller give dem en flot og enkelt kant.
Og sørg for at de fylder lidt! Der er ikke noget ved at vente en hel krig på at downloade billeder!

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/

Jeg skal igang med et projekt hvor jeg skal udarbejde en hjemmeside for en butik der forhandler kvinde undertøj for kvinder i alderen 20-50 år.

En hjemmeside med lækkert design (og lækkert undertøj!) er femilet: http://femilet.dk/
Designet er rigtig enkelt og så ville jeg, som nogle foreslår, altså ikke gå efter en hvid side, men gå efter en mørk, ligesom Femilet.
Hvorfor? Fordi den hvide farve signalerer uskyld, og det er vel ikke lige dét man ønsker at signalere med en lingeri-hjemmeside? (Medmindre man reklamerer for Sloggi selvfølgeligt ;) )

Mht. farver ville jeg sig mørk grå, en dyb rød (eller måske blå?) og, hvis der skal være noget "pynt" så find noget feminint som logo/pynt - en enkel blonde, en rose, men ikke en kontur af en kvinde med store bryster - det virker bare ikke på os der køber undertøjet ;)

Men vigtigt af alt skal siden ligesom udtrykket "eksklusivitet" - hvordan dét så end gøres :P

- Christina

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.

Ville benytte nogle meget rene linjer! Brug hvid som hoved farve og så eks. lyserød, blå og sort som yderligere farver! Efter min mening for de farver mig nemlig til at tænke på rent flot undertøj!... Det er jo eks. de farve det meste er!

Udover det ville jeg bruge nogle rene modelbilleder ligesom http://femilet.dk/ gør. Må også være nogle mindre "sexede" billeder af modellerne! Det er jo, som vi alle hved, noget af det der fanger folks opmærksomhed hurtigst!

Ellers er det vel op til dig selv!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

fx. bonaparte: http://www.bonaparte.dk/dametoej/

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Hey...

Ville bare tilføje at det er meget vigtigt at tænkt i lyse og varme farver når vi taler om hjemmesider til kvinder.
Jeg ved ikke om du var en af de heldige der var bruger på det gamle builder.dk, i så fald kunne du have fundet en artikel om farver og deres psykologiske indtryk på mænd og kvinder. Dette kan findes i et hvert psykologi leksikon. Som sagt er det bare smart at tænke på da det med web sider er førstehånds indtrykket der tæller ligesom når man møder en ny person.

Mvh Bjørn.

Ville bare tilføje at det er meget vigtigt at tænkt i lyse og varme farver når vi taler om hjemmesider til kvinder.

Åh jeg elsker sådan nogen generaliseringer :D
Ej, undskyld ;)
Jeg synes, at når man designer sider bør man altså også have i baghovedet hvilket produkt det er man skal sælge - og i et tilfælde som dette er lyse & varme farver altså ikke optimalt (synes jeg) - For mig er lyse og varme farver "tuttenuttet" hvorimod mørkgrå med en kontrastfarve er lidt mere "råt/frækt" (det er da vel det undertøj skal udstråle? ;)) - men okay, hvis undertøjet der skal sælges er tuttenuttet er de lyse og varme farver selvfølgeligt bedst :P

PS: Husk at lukke din tråd, Tommy ;)

Hej alle.

Jeg vil gerne lige undskylde at jeg ikke har svaret her inde, og ikke fået uddelt nogle points.

For at være helt ærlig så havde jeg næsten glemt at have oprettet denne tråd, fordi vi var rimelig presset mht. tiden i vores projekt (det var et skole projekt på HTX, hvor vi skulle lave en hjemmeside for et firma vi selv skulle arbejde sammen med).

Men vi fik lavet en side med hvid baggrund og, nogle lys grå borders (750x600 blev sidens størrelse), noget lys rødt i banneret, som desuden bestod af en model hvor man kun kan se trussen (nok lidt svært at forestille sig uden billede).
Sidens menu bestod ef nogle dropdowns som overlappede banneret med en 30% transparent baggrund, så vidt jeg husker.
Endvidere lavede jeg mulighed for, at forretningen kunne vise deres varekatalog på siden. Der var altså en administrations del til siden hvor de kan tilføjre/redigere/slette produkter, tilføje nyheder mm.

Vi blev selv ret tilfredse med designet og funktionaliteten, det samme gjorde forretningen.

Desværre har jeg ikke mulighed for at vise jer siden lige i øjeblikket, da min php webserver ikke er kørende pt.
Når siden kommer op vil jeg meget gerne henvise til et link så i kan se den.

For lige at prale lidt, så fik vi 11 for siden - altså kan den ikke have været helt dårlig. Vores lærer kunne godt lide vores valg af farver og den forholdsvise simple opbygning og store brugervenlighed (det var hvad de sagde).

Håber i kan tilgive mig for ikke at have svaret på jeres indlæg - jeg beklager meget.

Pointsene har jeg valgt at dele ud efter de svar jeg syntes giver bedst inspiration.

Mange tak for alle jeres flotte svar.

Med venlig hilsen
Tommy Jakobsen.

t