menu og java

Tags:    grafik webdesign

Hvis jeg laver en menu i java, kan alle så læse den ? ?

Der var jo, en sag mellem microsoft(explorer) og sun ?

hvis du laver en java menu skal klienten have installeret et jave program, lidt ligesom hvis du ville bruge flash

[Redigeret d. 21/12-05 17:44:57 af Steffen Pedersen]

ja, hvis klientn har java installeret, men jeg synes personligt at der slet ikke er nolge grund til at lave en menu i java.

[Redigeret d. 21/12-05 18:31:28 af Thomas Christensen]

ja, hvis klientn har java installeret, men jeg synes personligt at der slet ikke er nolge grund til at lave en menu i java.

jimmi

Hvor mange har java på computeren ? ? hvordan lave man en menu uden java

Der er også en del der laver den i flash e.lign., og hvis han gerne vil have nogle effekter af en eller anden art kan det jo være meget smart.

Hilsen Mathias

jimmi

en menu uden java kan f.eks. laves med html+css som her på udvikleren.

-Thomas

[Redigeret d. 21/12-05 23:25:30 af Thomas Christensen]

jimmi

en menu uden java kan f.eks. laves med html+css som her på udvikleren.

-Thomas

[Redigeret d. 21/12-05 23:25:30 af Thomas Christensen]

Hvorfor lave en menu i java? Der er jo ikke særlig brugervenlig da en evt. bruger skal have Javas VM installeret. Her vil jeg hellere hælde til css og html. Kunne måske også lave en sej menu i dhtml?!

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Er enig med Mathias. Lad os lige se på udbredelsen:

98,7% understøtter minimum Flash 5,
97,4% understøtter minimum Flash 6,
93,3% understøtter minimum Flash 7 (Nyeste version)

Kilde:
http://www.macromedia.com/software/player_census/flashplayer/version_penetration.html

Hvorimod 87,4% understøtter Java. (Sorry kan ikke lige finde kilde - mit info kommer fra et foredrag)
Desuden skal du ikke bekymre dig så meget om version - Flash sørger selv for opdatering, og er baglænskompitabel.
(Og animation er kun en del af Flash, dens programmerings platform og sprog er ligeså sofistikeret som andre)

En menu ved hjælp af Html & CSS eller DHTML er mulig, men så skal du tænke på browser kompitabilitet, som er noget bøvl.

Selvom Html & CSS er standardiseret, har jeg kun erfaret at ikke alle understøtter disse standarder - navnligt Internet Explorer. At Firefox og Opera understøtter standarderne er jo ligemeget, da de tilsammen ikke er mere udbredet end 30%!

Derfor vi du være ret så sikker på at din menu virker 100% i flash, for alle =)

t