Display external txt i flash

Tags:    grafik webdesign

Hej alle

Jeg har problemer med at få noget tekst fra et flash txt dokument til at ligge sig ind i et text felt i flash. Jeg bruger denne kode når jeg har en knap der definerer hvilket variable der skal opstår i tekst feltet:
<pre>
on (release) {
myData = new LoadVars();
myData.onLoad = function() {
tekstbox_tx.htmlText = this.nyheder;
};
myData.load("tekst.txt");
}
</pre>

Jeg bruger denne kode i frame 1 for at få den til at vise teksten fra forsiden i "tekst.txt" dokumentet:
<pre>
loadVariables("tekst.txt", this);
</pre>

Det virker sådan set fint nok hvis det hele ligger i samme movieclip. men hvis jeg nu laver en knap i et andet movie clip så virker funktionen selvfølgelig ikke pga. jeg har skrevet "tekstbox_tx.htmlText = this.nyheder;" altså jeg har brugt this. Men hvad skal jeg så bruge? _root? _parent? Jeg har forsøgt lidt af hver men er gået fast...

Håber i kan hjælpe

Mvh
Tommy
www.zule.dk

[Redigeret d. 09/11-05 16:51:02 af zule]

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu skriver du ikke hvor tekstboksen ligger, så jeg går ud fra at den ligger i _root.

Det er rimelig vigtigt at du kender de forskellige begreber først;

_root er dokumentets bund - dvs. noget der ikke ligger i et movieclip, en knap eller noget andet, men bare i filmens start

this bruges når et objekt skal snakke om sig selv - f.eks i et movieclip, hvor man skal gå fra frame 8 til frame 16, kan man i frame 8 skriver

Fold kodeboks ind/udKode 

this er ikke så tit nødvendig, da objekter i flash har et stort ego og kun snakker om dem selv med mindre du fortæller dem andet (f.eks ved hjælp af _root og _parent).

parent er forældren til movieclippet. Hvis du har et movieclip der hedder bold, og inde i bold har du et movieclip der hedder farve, så er bold farve's parent.

Derfor vil følgende kode i farve give "bold"

Fold kodeboks ind/udKode 

:)

t