Stiern.com

Tags:    grafik webdesign

Jeg har lavet et nyt design og beder pænt om nogle kommentarer.

http://www.stiern.com

Med venlig hilsen Peter Steen Hansen, ps_hansen@msn.com

Ganske nydeligt.

Det ville nok pynte hvis baggrunden var ren i farven og ikke grumset.

Det er ikke ret let at læse "even though no one ..."

Jeg ville nok lave navnet (stiern) større.

Testet med FireFox

Er du sikker på, at du mener det du skriver i dit stylesheet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette bevirker, at os, der ikke har Verdana-skrifttypen, automatisk får en serif-type (med 'fødder') at se, men det er måske meningen? sans-serif vil i alle tilfælde være tættere på Verdana.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ellers et nydeligt design, farverne er behagelige.

Tak for kommentarerne.

Bertel:
Det er helt bevist at jeg har lavet baggrunden "grumset", som du kalder det. Jeg har lagt et half-tone pattern henover, der gør at det kommer til at virke "avisagtigt." Men hvis det virkelig generer må du gerne lige sige til.

Ridefisken:
Tak for din kommentar. Da jeg altid har haft fonten Verdana, har det aldrig voldt mig nogen problemer. Men jeg siger mange tak for oplysningen. Det bliver rettet i løbet af dagen.

Det er helt bevist at jeg har lavet baggrunden "grumset", som du kalder det. Jeg har lagt et half-tone pattern henover, der gør at det kommer til at virke "avisagtigt." Men hvis det virkelig generer må du gerne lige sige til.

Det er ikke det store problem, men min første tanke var at det skyldes sjusk og ikke et bevidst valg, så måske skulle du gøre det tydeligere at det ér et bevidst valg?

Dog synes jeg at det går helt galt med den brune "blomst" øverst til venstre.

Hvordan 'går galt'? Passer figuren ikke ind i designet? Er farven forkert?

Det jeg tænkte på med "går galt" er at blomsten er meget "grumset", farven passer fint med de gule farver.
Den rødlige farve på overskriften passer dog ikke så godt med resten.

Det grumsede er et noise filter der er lagt henover for at give effekten. Det er ikke for at undskylde, blot for at forklare.

Ang. den røde farve - på hvilken måde passer rød ikke sammen med gul?

Hvorfor er nogle kvinder kønne og andre ikke? Det er svært at forklare, ligeså med farven på din overskrift. Jeg synes bare ikke den er køn, sammen med resten.

Det samme med effekten på "blomsten", jeg synes at effekten er overdrevet.

Jeg ved ikke om det er samme effekt der gør underoverskrifen svær at læse?

Jeg synes alle kvinder er kønne...

Grunden til at underoverskriften måske er svær at læse kan være fordi du kører end lavere opløsning end jeg gør. Det har jeg ikke taget højde for, men prøver at se hvad jeg kan gøre.

t