Photoshop filters

Tags:    grafik webdesign

Jeg har et problem når jeg skal bruge filters i photoshop CS 8.0. I de tidligere versioner kunne man bruge dem alle men nu er de fleste af mine filtre deaktiveret altså de er uklikbare. Nogen der kender en løsning på problemet?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det lyder mærkeligt...
Bruger Photoshop CS og der alle filters brubare fra starten, untagen differendt clouds, som også skulle være ubugbar i tidligere versioner, da man først skal have brugt clouds!

Men jeg tror grunden til det er, er at du har valgt noget forkert da du oprettede billedet.

Prøv at starte med at sætte felterne til dette i "New" formen som kommer når du trykker File<New:

Preset: Custom
Color-mode: RGB Color - 8 bit

Resten vælger du selv...
Se nu om du ikke kan bruge alle filterne... Sådan burde det værtfald være :D

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Jeg har et problem når jeg skal bruge filters i photoshop CS 8.0. I de tidligere versioner kunne man bruge dem alle men nu er de fleste af mine filtre deaktiveret altså de er uklikbare. Nogen der kender en løsning på problemet?

Husk at tjekke at du kører med 8 bits/channal
Image > mode > 8 bit/channal

hvis du er kommet til at skifte til 16 bits så er det ikke alle filtre der virker

Jeg kan ikke forstå det ,,Jeg havde problemer med ps7 og mine filtre ,,Derfor jeg opgradere til cs 8.0 ,,Men jeg har endnu ikke haft et eneste problem med mine filtre ,,Har du en fuld version eller en trial ?

M.v.h. Johnny Rasmussen

Tak fejlen lå i at den var sat til 16 bit

t