design

Tags:    grafik webdesign

Hej alle sammen jeg vil bare spørge om der er nogen som vil forklare hvis jeg Fx. laver et design i photoshop og så jeg kan skære det ud og sætte det ind i html. fordi jeg godt vil have at det design jeg laver ska passe til alle skærm opløsninger som Fx. http://www.foxer.be/~mrnielsen/v2/#
www.shocknews.dk Fx. os :)

jeg bruger photoshop CS2 og frontpage måske nogen kunne lave en guide til hvordan :)

altså jeg kender ik så meget til frontpage og ville nok råde dig til at skrive det direkte i notepad eller lign.

når du har lavet designet i photoshop som et stort billed skal du bare klippe det ud, gøres ved at vælge marquee tool (m) og markere eks et banner en menu osv og crop det: Image -> Crop.. så kan du stille og roligt indsætte de forskellige billeder i noget html og css..

-------------------------------------
Jacob Funch
www.itechnic.dk

jeg forstår det godt men jeg fatter aligevel ik at jeg har nu skæret det ud men når jeg så ska ligge det ind i html så det passer lidt det noget lort :S Fx. jeg har skæret i en side og når jeg sætter den ind blir det som en baggrund :S tror du ik jeg kan få din msn hvis du har en :) så kan vi jo skrive lidt og du kan måske hjælpe mig :)

funchii@gmail.com

-------------------------------------
Jacob Funch
www.itechnic.dk

Du kan slice det i Photoshop, og gemme som HTML, så bliver det sat sammen rigtigt i en html tabel, det er næsten det letteste.

t