Print som A4

Tags:    grafik webdesign

Jeg arbejder i øjeblikket på en hjemmeside, for en kennel. På denne skal man et sted på siden kunne se stamtavler, disse er skannet ind, og ligger som a4. Jeg vil så gerne have at det er muligt at trykke på en knap, hvorefter dette billede bliver vendt, og printet, sådan, at den ikke ligger ned under printet, ellers vil den jo fylde 2 sider, men at den drejes så den står op, og så fylder en A4 side som den jo burde. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Undskyld hvis det er forkerte forum, kunne ikke rigtig gøre op med mig selv hvor dette skulle ligge

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1: Di kan rotere billedet inden du lægger det op på siden, så det er i den rigtige retning

2: Du kan hente billedet gennem eg gdlib script eller lignende, hvor scriptet vender billedet.

Det du ønsker kan teknisk burde dette gøre det for både IE og FF.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ideen er at man bruger IE's funtioner til at rotere det billed der bliver vist rotation er 90grader increments. og gøres kun i IE.

Da FF ikke har nogen rotation funktioner bruges pseudo before på den stamtavle der vises "stamtavleIE" til at sætte display til none så det fjernes og i stedet sættes pseudo before på "stamtavleFF" til at have content som er en url til det billed af stamtavlen som vender rigtigt for print.

Disse styles er i et style tag med media for print så de gælder kun for printeren.

Notere venligt at jeg ikke har nogen ide om hvad der vil ske hvis billedet er omkranset er andre elementer, tekst etc.. rykker nok rundt på det lidt.

Og at smilien i koden er : D uden mellemrum.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 19/10-05 19:53:44 af Nørden]

sig til brugen at de selv skal gøre det under printerens indstillinger. Det andet er for svært at styre.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

En enkel måde ville være at gemme billedet i vendt form og så blot sætte print knappen til at printe dette billede.

(Kommer self. an på hvor mange billeder det drejer sig om ;))

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
\\"Do what you do and have fun doing it and try not to be too miserable.\\"
---------------------------------------------------------------------------

En enkel måde ville være at gemme billedet i vendt form og så blot sætte print knappen til at printe dette billede.

(Kommer self. an på hvor mange billeder det drejer sig om ;))

Drejer sig om et billede, hvodan vil du gøre det?

husk at når du scanner et billede scanner du et helt stykke papir. Hvis du ikke beskærer det indscannede billede inden du lægger det ud på nettet vil brugerens printer højst sansyneligt dele billledet op på 2 sider da de færreste printere kan skrive kant til kant

Har fundet en bedre løsning, desuden er der ingen af jeres svar der virker. Såå, dem der har givet det et forsøg får dog lige en slat points
// GaMeren.dk - Gaming er en livstil!

t