Photoshop Web Layout.. Udvider sig ikke rigtigt.

Tags:    grafik webdesign

Jeg har sidder og rodet lidt med Photoshop.
Jeg har lavet et design med som er opdelt af celler.
I venstre side er der noget menu, i midten skal indholdet være, og i højreside er der noget login, osv. Jeg vil gerne have at indholds-cellen udvider sig efter hvor meget tekst der er i det. Men når der kommer for meget tekst, bliver der nogle tomme områder omkring mine menu i venstre side, og ligesådan i højre.
Menuen er opdelt i flere celler. Dertil har jeg nedest en celle, som beregnet til at udvide sig. Men alle celler udvider sig i stedet for kun den nedeste. Har prøvet at sætte en højde på dem allesammen, undtaget den nederste. Hvordan klarer jeg det, så kun den nederste celle bliver større.
Har lavet en lille skitse af hvordan min side skal se ud : http://www.klan-np.dk/img/hp.gif
Håber nogen kan hjælpe mig

[Redigeret d. 29/03-05 19:30:37 af Rasmus]

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay. Har lige mixed et script sammen. Test det lige om det er sådan nu mener. Ikke helt sikker.

Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------
Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Hvis du ikke har en højde på indhold-kassen udvider den sig. Og de 2 røde kasser i hver side i bunden kan bare udvide sig så der bliver mere eller mindre rødt. Imens skal menuen og login så have en højde. Skulle passe, men hvis der er problemer så spørg :P

Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Indholdscellen har ikke givet andre størelser end breden.
Alle celler i venste side har fået et størelse udover de 2 celler jeg har lavet med rød. Den trækker i alle celler, kan ikke forstå hvofor.
Tak for dit svar designfreak, men det hjalp desværre ikke.

Prøv lige at sende et link til din html fil.
Kan jeg lige se hvordan den reagerer.

Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået det rigtigt. Prøv at forklare igen:P Nu kan jeg bedre se hvad du mener. Og brug hjemmesiden til at vise hvad du mener med.

Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Jeg vil gerne have at min indholdscelle ( Den hvor der står indhold over det hele ) udvider sig efter hvor meget der bliver smidt i den. Det gør den også på den måde som jeg havde regnet med. Men der kommer hvide felter imellem billederne i menuen. Det nederste lille billede af menuen, vil jeg have til at udvide sig sammen men indholdscellen. Men den udvider hele menuen. Har prøvet at sætte nogle højder på de øverste billederne i menuen, men det har ikke hjulpet.
DU kan forresten se på det første billede jeg linkede til, hvor jeg vil have menuen skal udvide sig, sammen med indholdet. ( Markeret med rød )
Håber du kan hjælpe.

Jeg har selv fundet en løsning. Jeg gjorde det at jeg oprettede endnu en tabel inde i de celler der skulle udvide sig. Godt nok lidt mere indviklet, men det virker som det skal.
Takker for dine forsøg DesignFreak.

Så lidt, men det var også det jeg gjorde... Og det jeg sendte dig...

Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

Luk lige indlægget. Hvis du har fået svar.

Jacob Funch
www.jacob.hfabc.dk

t