Ændring af link i banner

Tags:    grafik webdesign

Jeg har fået lavet en række bannere i Flash.
Det er så planen at jeg vil have nogle særlige links i hvert banner, som er specielt tilpasset den annoncør der nu skal have det enkelte banner.
Hvert banner skal altså tilpasses flere gange, idet linket skal være specielt.

Jeg har banneret som henholdsvis .fla og .swf fil.

Her er så mit problem:
Jeg kan ikke få ændret linket i banneret, uden det går ud over noget andet. Designeren har brugt nogle fonte jeg ikke har, og så syntes Flash at der skal bruges egne fonte.
Derudover går det helt galt når jeg eksporterer - nok fordi jeg bestemt ikke er nogen flash haj.

Jeg har også prøvet mig frem med andre programmer der kan importere banneret og konvertere den ukendte font til grafik, men også her går det galt.

Målet er altså således:
Jeg skal have fundet en måde hvor på jeg kan ændre linket i et banner flere gange, uden at pille ved noget helst andet. Det optimale ville selvfølgelig være at det kunne gøres i parametrene ved indsætning på side, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er det ikke muligt.

Er der nogen som kender en god løsning på dette?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det vil ikke virke helt godt med et anchor uden om din flash film.

Du kan sagtens give din flash film parametre:

movie="banner.swf?link=link tekst&url=www.url.dk"

så har du de to variabler til at bruge i dit action script i filmen.

Mvh bob

1. få fonten af din designer ?

2. Lav din :hover button i flash, men lad være med at give den nogen action... så kan du dynamisk lave <a href> og dit swf object i html koden.. ?

eller har jeg forstået dig helt forkert, ellers vis os lige hvad det er du sidder med...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Jeg kunne nok godt skaffe fonten, men der syntes også at være problemer med timing, indstillinger ved eksport til swf osv.

Mit primære mål er at finde en metode til udelukkende at ændre linket, og ikke pille ved noget som helst andet.
Delvist grundet min manglende kendskab til Flash...

Med parametre tænkte jeg på det man skriver i html - actionscript er lidt et uha-ord i min verden, hehe...
Kan det lade sig gøre udelukkende at ændre i disse parametre ved link?

-----------------------------------------------------------------------------
2. Lav din :hover button i flash, men lad være med at give den nogen action... så kan du dynamisk lave <a href> og dit swf object i html koden.. ?

Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener...

Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener...

Det vil heller ikke du det han siger - Det er i hvertfald ikke korrekt.

Hvis du laver en linje eller 2 action script, og derefter giver den informationen til linket som jeg nævnte før, skal det kun gøres én gang.

Mvh Bob

Hvis du laver en linje eller 2 action script, og derefter giver den informationen til linket som jeg nævnte før, skal det kun gøres én gang.

Jeg er desværre heller ikke helt med på hvad du mener.

Kan jeg lave noget Action Script, som kan 'hente' linket fra det som skrives i f.eks. html?
På den måde er det jo dejlig nemt at bruge unikke links...

Er det det du mener?

Jeg er som sagt lidt på udebane med Flash, så det skal nok skæres lidt ud i pap...

t