Grafisk design, men kan forbindelsen følge med?

Tags:    grafik webdesign

http://spiritof.1go.dk/

Jeg har til en dansk clan designet en hjemmeside, men har på fornemmelsen, at den er lidt tung at browse?

Jeg sidder selv med en 2 mbit linie, med "tunet" firefox, så det tager kun mig få sekunder at browse den. Men hvad med jer derude?

I tilfælde, at den er for tung, hvilke muligheder er der da for at lette den?
Det er store jpg billeder, som ikke er forvrænget, da jeg ønskede en god kvalitet.

* Jeg er brgyndt at kode på den, hvilket kan foresage at den er nedei korte perioder.

Tager 25 sekunder at åbne den ved min meget irreterende internet forbindelse (256 kb) :P

- php-4ever

Ja det tager lidt tid at loade. Du kan eventuelt bruge png-billeder, med mindre du skal bruge transparency da det ikke virker i ie. De fylder nemlig mindre.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Mange hjemmesider har deres layout i små billeder - men jeg kan ikke forestille mig, at man spare størrelse på layoutet, ved at have mange små billeder? (evt. gif.)

Hvad syntes i om designet generelt?

[Redigeret d. 27/01-05 16:45:02 af Jonas]

Du har slet ikke optimeret billederne til web.. det er 100% Jpeg.. det er derfor de fylder... hvis du bare smider den ned på 80% vil du se en klar forbedring i størrelse, og næsten ingen i kvalitet, lige til din top, ville jeg gemme den i noget der ligner 50% og få de 157kb til at ligne 27kb.. altså det vil gå noget der ligner 5-6 gange hurtigere at hente din top, uden jeg kan se nogen forskel på 100% og 50%

http://www.jj-multimediedesign.dk/seher.jpg

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 27/01-05 16:54:59 af Jokke Jensen]

Du har slet ikke optimeret billederne til web.. det er 100% Jpeg.. det er derfor de fylder... hvis du bare smider den ned på 80% vil du se en klar forbedring i størrelse, og næsten ingen i kvalitet, lige til din top, ville jeg gemme den i noget der ligner 50% og få de 157kb til at ligne 27kb.. altså det vil gå noget der ligner 5-6 gange hurtigere at hente din top, uden jeg kan se nogen forskel på 100% og 50%

Mange tak for tippet - det var lige det jeg fiskede efter!

Jeg beklager jeg ikke oprettede tråden med UP mulighed; de var fortjente.

det er helt ok :)

føl dig frem med hvilken kvalitet billedet skal have.. tag eventuelt 4-up i Photoshop og se om du kan se nogen forskel på billederne fra originalen..

Der kræves kun 100% ved meget få billeder, 100% benyttes eksempelvis ved buede kanter man ellers havde som gif men kanten skal være rund, der ser man ofte en smule "krads" uden om kanten..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 27/01-05 17:08:11 af Jokke Jensen]

Så er de nye billeder uploadet, hvilket gav en kæmpe effekt!
Mange tak for hjælpen.

http://www.netmechanic.com/cobrands/click2commerce/load_check.htm
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

t