Dreamweaver 4(UltraDev!?!) VS MX 2004

Tags:    grafik webdesign

Hej

Mit første spørgsmål herinde - håber nogen kan svare.

Jeg har netop fået Dreamweaver 4(Ultra Dev!?!), og søger nu nogle tips til, hvordan jeg bruger dette. Kan dog ikke rigtigt finde noget om det. Har før arbejdet lidt med Frontpage og Pagemill, men det er helt tilbage til 1998/1999, så meget er nu desværre glemt.

Har dog fundet følgende om MX 2004: http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-675-3

Ved nogen om jeg vil kunne bruge netop dette til min Dreamweaver 4 Ultra Dev.. Altså, er der stor forskel på MX og Dreamweaver 4? (Har muligvis også fundet noget til Dreamweaver 3 - kan dette evt. bruges til Dreamweaver 4????)

Og et sidste spørgsmål...

Hvad vil det sige, at det er "UltraDev"?

Skulle nogen gende til nogle hæfter/bøger, hvor man kan lære Dreamweaver 4 , Ultra Dev vil dette også være en stor hjælp.

På forhånd tak.

Rolf

Dishy - an old C64 freak!

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har en version af Dreamweav. Kan godt nok ikke lige huske versionen, da jeg sådan set heller ikke har brugt det et stykke tid. Grunden til det er at min bare er for "slatten" (langsom) til at køre dreamweav godt nok. Imponerende, da det bare er en editor - bare i den mere krævende ende.

Da jeg arbejdede i den brugte jeg koder, så specielle trekst til at skifte baggrundsfarve osv, hved jeg ikke så meget om. Men når du starter programmer vises der ( i min version) en start-dialog som spørger om du vil åbne en fil, eller lave et nyt dokument.

Efter du har valgt dit valg, kommer du ind i editoren som i min består af en del paneller, men den vigtigste er jo Editoren. Alt andet bruger jeg personligt så sjællent... Et sted på skærmen findes der 3 knapper. En med Editor, som viser din kode editor. Nummer to hedder vist splitter. Den deler din skærm op i 2 dele. Den ene viser kode-editoren, den anden viser din side. Det fungere så smart så vær eneste gang du skriver noget opdatere siden, så du ser det du lige har lavet. Den sidste er en editor, hvor du ikke bruger koder, men bare designer. Ligesom FrontPage.

Alle de andre paneller i dreamweav skal du se bort fra, i starten. Det er mest til besvær end gavn. Derfor vil jeg ikke sige noget om dem. Og også fordi det jeg ikke kan huske panellerne så godt.

DreamWeaver er ligesom alle andre editorer. Så det bør enlig ikke være svært at bruge. Det er lige så let at bruge som Word...

I hensyn af køb af bog vil jeg anbefagle dig at lade vær. Først og fremmest, går det hurtigt for dig at lære at bruge programmet. For det andet har det lokale bibliotek sikkert også en masse bøger om dreamweaver. Hvis ikke kan de bestille det hjem...
Eller du kan selv gøre det på www.bibliotek.dk

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

Hej

Mit første spørgsmål herinde - håber nogen kan svare.

Jeg har netop fået Dreamweaver 4(Ultra Dev!?!), og søger nu nogle tips til, hvordan jeg bruger dette. Kan dog ikke rigtigt finde noget om det. Har før arbejdet lidt med Frontpage og Pagemill, men det er helt tilbage til 1998/1999, så meget er nu desværre glemt.

Har dog fundet følgende om MX 2004: http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-675-3

Ved nogen om jeg vil kunne bruge netop dette til min Dreamweaver 4 Ultra Dev.. Altså, er der stor forskel på MX og Dreamweaver 4? (Har muligvis også fundet noget til Dreamweaver 3 - kan dette evt. bruges til Dreamweaver 4????)

Og et sidste spørgsmål...

Hvad vil det sige, at det er "UltraDev"?

Skulle nogen gende til nogle hæfter/bøger, hvor man kan lære Dreamweaver 4 , Ultra Dev vil dette også være en stor hjælp.

På forhånd tak.

Rolf

Dishy - an old C64 freak!

Jeg vil mene du godt kan bruge tutorials der passer til version 3 da alle features i version 3 også er inkluderet i version 4. Dog kan nogle funktioner og måske interfacet godt være anderledes i version 4 hvilket kan gøre det lidt vanskeligt at bruge tutorials og guides der passer til version 3

Her er lidt tutorials til det grundlæggende: (scroll helt ned i bunden for at se de gratis tutorials)

http://dreamweavermx-templates.com/tutorials/index.cfm

UltraDev betyder at det er en speciel udgave (bedre end den almindelige) hvor der følger ekstra ting med til brug af databaser og lignende.
Du kan læse mere om det her:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000050XBB/102-9312200-4964101?v=glance&me=standard

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------

t