OVERSÆTTER

Tags:    delphi

User
Bruger #585 @ 27.11.01 20:39
hmm...ja ja grin bare af mig!....men sålænge jeg ikke bliver smidt ud her fra fordi jeg er så dum til det her pascalværk..spørger jeg altså!

....er der hjælp at hente til at lave en sprogoversætter i delphi? :-)
evt. hp's?

VH
MEtte



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Bare en lille kommentar.... Du burde sætte lidt flere UP på spil, synes jeg!! :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk



Ja, det er et lidt stort spørgsmål til så lidt UP! Du burde sætte en større præmie/fortjeneste på dit spørgsmål... :)


Mvh.
Lars Haslev
:)
Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************</quote>

Jeg ved ikke så meget om delphi og pascal, men mener du om sprog, eller hvordan du oversætter,

hvis du mener hvordan du laver et libary til flere sprog, så tror jeg det letteste vil være
at lave en database hvor

det samme ord på forskelige sprog har samme id

så hej er på id 2 i den danske database
og ciao på id 2 i den italienske database
og hello på id 2 i den engelsek database
og hey på id 2 i de svenske database osv.


http://www.travlang.com/languages/

kan du finde orderne på forskelige sprog, både som en sprogguide men også som translator!

mvh.
Thomas Christensen



User
Bruger #121 @ 27.11.01 20:48
Bare en lille kommentar.... Du burde sætte lidt flere UP på spil, synes jeg!! :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk



<quote>Bare en lille kommentar.... Du burde sætte lidt flere UP på spil, synes jeg!! :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk</quote>



Ja, det er et lidt stort spørgsmål til så lidt UP! Du burde sætte en større præmie/fortjeneste på dit spørgsmål... :)


Mvh.
Lars Haslev
:)
Always Look On The Bright Side Of Life! :-)
*********************************



Hej allesammen

bare lidt input på diskussionen

Ja, selvfølgelig kan du lave en oversætter i delphi - du kan lave næsten alt i Delphi, dit spørgsmål svare lidt til at spørge om man kan bygge et hus af mursten. Det kan man naturligvis, men det kræver at du selv sætter dem sammen.

Angående ideen med en database er det fint hvis det drejer sig om en ordbog, men problemet er desværre at sprog ofte er MEGET komplicerede, og hvis man ønsker en gramatisk korrekt sætning så bliver det hurtigt meget svært.

Men når alt kommer til alt, så prøv dig frem, jeg kan næsten garantere at du ikke lave en perfekt oversætter med mindre du kender en masse intelligente mennesker på en masse universiteter. Dette betyder dog ikke at du ikke kan lave noget brugbart, så mit råd er at kaste dig ud i det - Held og lykke.

Lige en ting til jer som brokker jeg over antallet af UP, hvis I er så sure over det, så LAD VÆRE MED AT SVARE - Det bringer ikke noget meningsfuld til diskussionen og jeg synes sgu det er ligegyldig med UP - vi er her for at hjælpe hinanden med at programmere, og forhåbenligt lære noget.


-mads




t