OVERSÆTTER

Tags:    delphi

User
Bruger #585 @ 27.11.01 20:39
hmm...ja ja grin bare af mig!....men sålænge jeg ikke bliver smidt ud her fra fordi jeg er så dum til det her pascalværk..spørger jeg altså!

....er der hjælp at hente til at lave en sprogoversætter i delphi? :-)
evt. hp's?

VH
MEtte



User
Bruger #58 @ 28.11.01 23:09
<quote>hmm...ja ja grin bare af mig!....men sålænge jeg ikke bliver smidt ud her fra fordi jeg er så dum til det her pascalværk..spørger jeg altså!</quote>

Jamen er det ikke netop meningen at folk skal lære at programmere og blive bedre til det? Det er vel derfor man kommer her!

<quote>....er der hjælp at hente til at lave en sprogoversætter i delphi? :-)</quote>

Jeg kan ikke give dig en færdig løsning, men du kan starte med at lave noget der kan udskifte ord i en tekst med nogen andre ord, ud fra en ordbog.
Det kræver:
- En måde at opbevare ordlister på
- Nogen faktiske ordlister, og relationer mellem dem (husk det er over 10.000 ord pr. sprog vi taler om!)
- En relativt hurtigt funktion til at søge i ordlisterne og finde en passende oversættelse

Senere kan du så lave noget der:
- Vælger ord ud fra kontekst (kræver en udvidelse af ordlisterne så de også har information om betydning/kontekst!)
- Tjekker grammatikken

Det lyder måske ikke synderligt svært, det er første del vel heller ikke, bortset fra det at skaffe nogen ordlister og parre dem sammen.
Men hvis du skal meget mere bliver det rigtig svært! Ikke noget for en nybegynder :)

Hvis du bare skal have lavet nogen enkelte oversættelser, så kan du måske godt bruger AltaVistas oversætter:
http://world.altavista.com/

PS: Hvis du kan bruge det her vil jeg gerna ha nogen UP :)

<pre> /^ g4s : gee-four-s aka. Niels Martin Hansen<br> \\/ _ mail : g4s [at] mail [dot] dee-kay<br> /__| icq : 50 18 73 23<br> _|</pre>



hmm...ja ja grin bare af mig!....men sålænge jeg ikke bliver smidt ud her fra fordi jeg er så dum til det her pascalværk..spørger jeg altså!

....er der hjælp at hente til at lave en sprogoversætter i delphi? :-)
evt. hp's?

VH
MEtte


hvordan skal din sprogoversætter være?

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



t