Windows Ikoner

Tags:    grafik webdesign

Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg lettest får fat i de mest alm Windows Ikoner, så som dem der ligger i shell32.dll?

Jeg skal bruge dem i Visual Studio og så vidt jeg ved kan det ikke tage dem direkte fra shell32.dll, eller kan det?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg lettest får fat i de mest alm Windows Ikoner, så som dem der ligger i shell32.dll?

Jeg skal bruge dem i Visual Studio og så vidt jeg ved kan det ikke tage dem direkte fra shell32.dll, eller kan det?

http://axialis.com/iconworkshop/ - det har alt hvad hjertet kan begære og åbner shell32.dll så ikonerne kan tages...

Casper

På www.foood.net er der også en masse ikoner, men de ser ikke ud præcist som de gør i Windows. Men måske de kan bruges i stedet? :)

- Christina

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.

Der var jeg vist lidt for hurtig til at få lukket tråden.
Det viser sig at det ikke er alle ikoner som ligger i shell32.dll filen.

Hvor finder jeg resten?
Selvfølgelig ligger ikoner til office programmerne et eller andet sted i office mappen, men hvor ligger ex de ikoner som der bliver brugt i Explorer toolbaren?

Det undrer mig lige at man skal lede sådan efter dem, da det jo ikke ligefrem er unormalt at man ser et program som bruger hva jeg efterhånden vil kalde for standard windows ikoner.
Er jeg helt forkert på den når jeg bruger en imageliste til at indeholde mine ikoner, eller er der et eller andet sted hvor man kan hente de mest alm windows ikoner?

Hvor finder jeg resten?
Selvfølgelig ligger ikoner til office programmerne et eller andet sted i office mappen, men hvor ligger ex de ikoner som der bliver brugt i Explorer toolbaren?

Det undrer mig lige at man skal lede sådan efter dem, da det jo ikke ligefrem er unormalt at man ser et program som bruger hva jeg efterhånden vil kalde for standard windows ikoner.
Er jeg helt forkert på den når jeg bruger en imageliste til at indeholde mine ikoner, eller er der et eller andet sted hvor man kan hente de mest alm windows ikoner?

Hvis du skal ha alle de ikoner som de forskellige programmer bruger, så skal du lede i det meste af system32 mappen, IE's ikoner f.eks. ligger i SH_et eller andet_.dll osv... men det er bare at klikke på dll'erne i "åbn" og se om de indeholder ikoner, hvis ja, så åbn helt...

Dem der ligger i office kan du ikke få fat i, de ligger som intern resource i programmet, ligesom din imagelists gør, og ja, de er korrekte at bruge.

<påmednegativebriller>
Din windowslicens tillader ikke at du bruger/genbruger ikoner fra ms windows og dertilhørende komponenter uden tilladelse fra microsoft. dvs. du må gerne lave dine egne som ligner 100% men ikke bruge dem direkte.
</påmednegativebriller>

Det var vistnok mine svar på dine spørgsmål :)

Casper

Hvor finder jeg resten?

Hvis du skal ha alle de ikoner som de forskellige programmer bruger, så skal du lede i det meste af system32 mappen, IE's ikoner f.eks. ligger i SH_et eller andet_.dll osv... men det er bare at klikke på dll'erne i "åbn" og se om de indeholder ikoner, hvis ja, så åbn helt...

Dem der ligger i office kan du ikke få fat i, de ligger som intern resource i programmet, ligesom din imagelists gør, og ja, de er korrekte at bruge.

<påmednegativebriller>
Din windowslicens tillader ikke at du bruger/genbruger ikoner fra ms windows og dertilhørende komponenter uden tilladelse fra microsoft. dvs. du må gerne lave dine egne som ligner 100% og bruge dem, men ikke kopiere dem ms har lavet og bruge dem.
</påmednegativebriller>

Det var vistnok mine svar på dine spørgsmål :)

Casper

Casper

Brug Ressource Hunter til at scanne med.... det virker bare (men du skal bruge en registreret version til at gemme det fundne resultat med) ellers kan du blot se hvilken fil der indeholder ikonerne.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

t