Hvordan laver man en animeret .gif af flere filer...?

Tags:    grafik webdesign

Hej!

Jeg skal lave et banner af to gif-filer i photoshop, så de skifter med et vist interval...
Er der nogen der ved hvordan man gør det?

I\\\\\\'ve got bigger titties than you do...

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har lavet et gif banner i størrelsen 468x60 som godt nok ikke fader men bare skifter mellem to billeder, det fylder 9 kb

Det jeg vil forslå dig er at lave den i Photoshop når det er du er klar ti lat animere dit logo, banner eller havddet nu her så klikker du på dit images raday icon inde i photoshop den vil nu automatisk tage din photoshop fil med over i images raday.... og den vil også fylde langt minder :)

held og lykke

Kan du forklare mig, hvordan jeg laver banneret step for step....? Jeg ved ikke helt hvordan jeg får lavet det så de to billeder "smelter" sammen i én fil, der så først viser det ene og derefter det næste?
Jeg ved godt hvordan du lavet en gif fil i image ready... ;o)

1 Du skal lægge begge billeder over i et billed så du har 2 layers i photoshop.

2 klikker på ikonet "jump to ImageReady" (Ctrl + Shift + M)

3 I ImageReady klikker du så på "Duplicates current frame" i Animation nede i bunden således at de har to ens billeder.

Du vælger så det første billed og over i layers panelet fravælger du så det som kun skal vises på det andet billed ved at klikke på øjnene, der efter gør du så det samme med billed 2 hvor du fra vælger det der kun skal vises på billed 1

Så er det bare at sige save as.

ps du skal nok også lige angive hvor lang tid hver enkelt billed skal vises. Det gøres under hvert enkelt billed i "Animation"

billeder der fader sammen som gif, kommer ofte til at fulde meget, og komprimeringen bliver grim.. skal det være gif ? har du overvejet flash ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Tak det var lige hvad jeg skulle bruge! ;o)

[Redigeret d. 07/10-04 23:15:52 af Michael Thomsen]

Tak skal du have det var lige hvad jeg skulle bruge! ;o)

billeder der fader sammen som gif, kommer ofte til at fulde meget, og komprimeringen bliver grim.. skal det være gif ? har du overvejet flash ?
www.jj-multimediedesign.dk

Jeg kender intet eller i hvert fald meget lidt til Flash, så derfor har jeg ikke overvejet det, men jeg kan godt se at billedet ikke er skide flot bagefter... Hvis du kan beskrive hvad man gør i Flash step for step som Jesper har så er får du resten af pointene... ;o)

I\\\\\\'ve got bigger titties than you do...

[Redigeret d. 07/10-04 23:21:01 af Michael Thomsen]

t