Hej
Jeg tager udgangspunkt i groenkoncert.dk, da siden indeholder to funktioner som jeg gerne vil vide hvordan fungerer.
1. Hvordan laves strukturen med at menuen "fakta" ligger i mappen fakta og der hentes index.html osv. Jeg tænker på hvordan designet bliver hentet, så det ser ens ud på alle sider. Jeg har nemlg ikke kunne finde artikler eller bøger der beskriver denne teknik.
2. Hvordan får man baggrunden til at fortsætte indtil der ikke er mere tekst, på siden tager de udgangspunkt i fs_midt_top_bg.gif, som ca. er 100 px høj og hvordan placeres teksten korrekt på .gif'en?
Håber i forstår hvad jeg mener, eller skriv og så skal prøve at forklare mig bedre - Mvh Mikkel
(ved ikke om pointene er rigtige, da det er min første tråd herinde)
Altså ang. fil strukturen er det jo nemt nok.
Serveren henter jo automatisk index.html
Men hvis du skal lave nemt så du henter design så skal du lave det i php og bruge include.
fx som her:
Først hele designet.
<table>
<tr>
<td>
Noget logo eller noget
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Her skal indhold være
</td>
</tr>
</table>
Så deler man det op i 2 filer:
først top.php
<table>
<tr>
<td>
Noget logo eller noget
</td>
</tr>
<tr>
<td>
og så bottom.php
</td>
</tr>
</table>
så kan din index.php fx se sådan her ud:
<?
include 'top.php';
?>
Her er teksten som skal være på siden.
<?
include 'bottom.php';
?>
Så når du fx har din forside her: www.noget.dk/index.php
og fakta siden ligger her: www.noget.dk/fakta/index.php (www.noget.dk/fakta virker på samme måde da index.php automatisk bliver hentet)
og din top og bottom side ligger måske her: www.noget.dk/includes/top.php og bottom.php
så skal din index.php som ligger i /fakta mappen bare gå tilbage og hente design:
<?
include '../includes/top.php';
?>
Her er teksten som skal være på siden.
<?
include '../includes/bottom.php';
?>
Men husk at tage højde for at det ikke lige i samme mappe.
Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst
--