Flash movie + link

Tags:    grafik webdesign

Hej.

Hvordan kan jeg lave en flash movie til et link?
Altså ligesom et almindeligt gif-banner, som man bare kan trykke på og dernæst overføres til anden webside eller websted.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I Flash MX 2004:
Du markerer hele din animation og laver den til et symbol. Så åbner du Behaviors (Shift+F3) og tilføjer den behavior der hedder 'Go to Web Page' (+ knappen -> Web -> Go to Web Page). Så indtaster du URL'en.

Med venlig hilsen Peter Steen Hansen, ps_hansen@msn.com

[Redigeret d. 02/07-04 20:58:08 af Peter Steen Hansen]

Du kan, når du har lavet koden får at få flashen ind på hjemmesiden, lave "<a href="blabla"></a>" rundt om koden til flashen.....
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Du kan f.eks lægge selve animationen i en knap, og dermed give knappen en action der smider klienten videre.
Eller også kunne du lægge en usynelig knap over hele animationen, som så har en action... altså... den usynelige knap skal ligge aller øverst i lagende.

Du kan forresten gemme det du har lavet i flash i en gif fil.... så bruger du bare den gamle metode!

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Du kan, når du har lavet koden får at få flashen ind på hjemmesiden, lave "<a href="blabla"></a>" rundt om koden til flashen.....
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Korrekt mig venligst hvis jeg tager fejl, har ikke lige prøvet...
Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre at putte et anchor uden om en flash film?

Bare en kommentar...

Mvh Bob

t