feedback på design

Tags:    grafik webdesign

hej eksperter :D

jeg er ved at lave denne side http://lobo.alnet.dk (ligger lokalt på min computer, så hvis den er nede er det derfor!) og kunne godt tænke mig at vide om det jeg er i gang med er HELT hen i vejret eller om det godt kunne bruges, og hvordan I synes det kunne gøres bedre og pænere...

alt kan bruges - specielt hvis I finder noget positivt (bliver altid glad når nogen synes om mine designs da jeg stinker til at være kreativ... lidt bedre til det bag ved :D)
men også hvordan I ville lave det er meget velkommen...

Indtil nu er det kun forsiden der er lavet da jeg ikke gider at lave undersider hvis siden er grim...

De billeder der er brugt - både på nyhederne og dem til højre i random-boksen er kun midlertidige der skal bruges under test...
der kommer pænere og bedre kvalitet når det andet er klaret

Anders

------------------------------------------------------------------------
hellere dø i counter-strike end i virkeligheden....

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Anders

Du siger du ikke er kreativ.... Men jeg syntes du har ramt et rimeligt innovativt design... Endvidere meget originalt i forhold til så mange andre sites...

Jeg syntes din udnyttelse af persepsiuelle fungere fint, man får hurtigt en ide om hvad der er skal fange brugerens opmærksomhed. Men tænk lidt mere over hvad du ønsker som "most wanted response".. Når jeg kigger på siden, fanger "LOBO-nyhedsbrev" min opmærksomhed meget. Jeg ved ikke hvad planen er med siden, men jeg tvivler på at det er at få flest bruger på Jeres mailing liste.

"most wanted response" går i bund og grund ud på at man beslutter sig for hvad man ønsker brugeren skal gøre. Og jeg mener ikke det på denne side er at tilmelde sig et nyhedsbrev.

Jeg ville mere sørge for at brugeren får opmærksomhed på produkterne virksomheden fremstiller. Det er jo i bund og grund det siden går ud på, at promovere møblerne.

En løsning på dette kunne være at flytter "nyheder" til top, og ved klik på nyheder vise en liste over de nyeste møbler, samt links til hele sortimentet.

"Velkommen" skriver man aldrig.. Det var noget der var "in" da clipart og frames toppede i 1999.

De random billeder du benytter, skal laves bedre... væglampen er stråkket helt vildt ud, og bordet med stole har du vist bare lavet mindre. Det er for mig umuligt at læse teksten på det billede med møbler.

til "Det siger kunderne" ...... citater altid med anførselstegn... gerne kursiv...

Dine overskrifter : "Velkommen" & "nyheder hos ..." har en form for padding left... men det har Lobo nyhedsbrev ikke... hvorfor ?

Har firmaet altid brugt sloganet " Vi samler på tilfredse kunder " ... lyder i mine øjne meget uoriginalt...

Teksten i text feltet tilmeld nyhedsbrev er for lille...

Du roder lidt rundt i gestaltlovene, med hensyn til "loven om lukkethed" ... jeg kan skide godt lide du ikke har lukket de 2 første "bokse" den med "det siger kunderne" og "teaser".. men hvorfor ikke gøre det permanent, og tage billedet af "bordet og stolene" og det nederste logo og gøre det samme... eller lukke dem alle...

En tekstboble med skygge.... det er da okay.. men det er det eneste sted på siden der er benyttet skygge, og kan derfor virke lidt underligt...

menu linket LOBO syntes jeg du skulle kalde forside eller noget mere brugervenlig, det kan for nogle virke misvisende.

Idet du designer til 1024x768 mener jeg du har for meget spildplads i siderne, så kunne du i mine øjne lige så godt trække det ned så det passer til 800x600... eller forstørre det, for at undgå en lille smule h_scroll til 1024x768 brugerne..

Du skriver det er B2B handel, men vil du ikke lige fortælle mig hvilken målgruppe det mere specifict er.... mindre virksomheder eller store ?

Sidst men ikke mindst... få læst korrektur på dine tekster... Det eneste sted du benytter komma er i opremsninger. Jeg ved ikke om du har læst om persuacive design, altså overtalende design - Fordi jeg føler du forsøger at skabe interesse med dine tekster, og det er skide godt - Dog mangler de lige et pift, i det de virker lidt umodne - hvilket ikke er optimalt hvis du vil skabe tillid og interesse for en beslutningstager i en større virksomhed.

Jeg syntes du har fat i noget godt, og jeg håber du kan bruge de kritiske punkter til noget fornuftigt - Men igen... hver person har sin egensmag - Endvidere kan det være at det blot er en prototype og jeg måske ikke skulle have analyseret tekster osv - Men jeg håber du kan bruge det konstruktivt..

Med venlig hilsen
Jacob Jensen

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

hej..

synes det er meget flot.. men jokke skrev jo meget af kritikken så her kommer min ;)

Jeg bruger meget Mozilla FireFox, og der ser siden ikke så heldig ud..

men der er jo ikke mange der bruger den, såå!!

men ellers er det rigtig flot.. :)

-----------------------------
Hilsen Apoc
http://www.ctweb.1go.dk

Hej Jokke...

Jeg siger rigtig mange tak for dit indlæg :] en masse fine ting som jeg kan bruge...

Tror du har ret i at nyhedsbrev-teksten på forsiden er det der "fylder" mest, og som
du siger er det ikke det der er vigtigst på siden... - dog er det heller ikke en
liggyldighed da man på den måde kan opnå kontakt til de besøgende igen selvom kunden
glemmer siden...

Er det fordi der er meget tekst, eller pga. den måske ikke skulle have en disideret
overskrevet som de andre emner har, bare en fed skrift til at starte med?

hehe kan godt være velkommen ikke er så originalt, men hvad kan jeg så skrive istedet?
så kan jeg sige at min manglende kreativitet ligger der :D

og ja, siden er kun et udkast jeg har udarbejdet derfor diverse billeder i random og
andre steder ikke er i særlig god kvalitet og at der ikke er læst koriktur på tekster!
firmaet skal i øvrigt også selv skrive teksterne som skal på siden da jeg jo ikke
ved hvordan de vil fremvise sig overfor de besøgende...

Forstod ikke din kommentar omkring "gestaltlovene" da jeg ikke ved hvad det er?

Ellers rigtig mange gange tak for dit indlæg!!

hehe har også lige set den i netscape, der er den heller ikke særlig køn ;] men eftersom de fleste besøgende på siden ikke er specielt computerinteresseret er det nok største delen af dem der anvender IE da det vel er den mest normale browser for folk som bare har en computer... eller tager jeg fejl?

-------------------------------------------------------
hellere dø i counter-strike end i virkeligheden!

Du kan kigge lidt på afstemningen uden i siden. Man skulle tro folk herinde kunne vælge en ordentlig browser, men 71% bruger IE, skræmmende ikke ;)

Men lav en bruger undersøgelse af dine brugere. Det er kanont trælst at smide måske 10% af brugerne ud, fordi de ikke kan se den :)
[MK]

Jeg har kun set siden i IE må jeg indrømme og giver da helt 100 de andre svar ret i at man skal forsøge at lave sine ting crossbrowser...(hvilket jeg også lige mangler at se lidt på ved min egen)

Med hensyn til "Velkommen".. skal der ikke stå noget andet... fin ide du har lavet nu med først kort at præsentere virksomheden, og flyttet mail tingesten lidt ned... Jeg ville nu flytte den MEGET længere ned...

Fortæl mig lige..... har du nogen sinde tilmeldt dig et nyhedsbrev på en side, uden at vide hvad siden egentligt indeholder ? Mange gider ikke have flere unødvendige spam's hver uge fra firmaer der ikke har deres interesse.. Derfor... skal man i mine øjne præsentere sine produkter og give det brugsmønster at pr mail at kunne tilbyde informationer om nye produkter og lignende.. Men lad det bare stå der, men hold øje med hvormange tilmeldinger du får... Jeg vil skyde på du kun får tilmeldinger fra folk der allerede har været inde under produkter og gennemse kataloget...

MHT gestalt love.. er det et gammelt begreb om hvordan man opfatter sammenhæng mellem genstande..

Jeg kan referere til www.kimswebsite.dk en ret ny gut der har nogle meget gode argumenter for hans arbejde

http://www.google.dk/search?q=cache:pq49gYOSrqYJ:kimswebsite.dk/skolen/kompslides/komp_bilag.pdf+%22gestalt+love%22&hl=da&lr=lang_da

Scroll lidt ned på den..... det er en pdf blandt mange gode fra hans site..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t