mass optimidez

Tags:    grafik webdesign

hey nogen der ved hvordan man mass optimidez i Adobe ImageReady CS altså sådan at jeg kan optimidez flere pic på en gang nogen der kan hjælpe

Hej jeg går ud fra du snakker om slices..?
Hvis dette er tilfældet kan du gøre følgende:
Ctrl+a -vælger alle slices... så går du i dit optimize vindue/box og indstiller.

eller du kan vælge enkelte grupper af slices ved at højreklikke på hvert enkelt samtidig med du trykker ctrl+shift ned.

Kort fortalt handler det bare om at lave en action og så bagefter automate bath.

Action er en optagelse af de ting du laver. Det vil sige du åbner et billede, du optimizer billedet og til sidst gemmer.

automate bath bruges til at definere hvor dine billeder ligger /mappe og hvad du vil gøre ved dem (din action du har optaget) og til sidste hvor du vil gemme dine billeder.

Så går det hele automatisk og smertefrit.

Søg lidt på det eller fortæl om du skal bruge den helt store forklaring, så bliver det nemlig først imorgen :)

PS du kan sagtens bruge photoshop til det. Virker på samme måde som i image ready
[MK]

[Redigeret d. 25/05-04 23:11:43 af Michael Knudsen]

[Redigeret d. 25/05-04 23:12:18 af Michael Knudsen]

Kort fortalt handler det bare om at lave en action og så bagefter automate bath.

Action er en optagelse af de ting du laver. Det vil sige du åbner et billede, du optimizer billedet og til sidst gemmer.

automate bath bruges til at definere hvor dine billeder ligger /mappe og hvad du vil gøre ved dem (din action du har optaget) og til sidste hvor du vil gemme dine billeder.

Så går det hele automatisk og smertefrit.

Søg lidt på det eller fortæl om du skal bruge den helt store forklaring, så bliver det nemlig først imorgen :)

PS du kan sagtens bruge photoshop til det. Virker på samme måde som i image ready
[MK]

[Redigeret d. 25/05-04 23:11:43 af Michael Knudsen]

[Redigeret d. 25/05-04 23:12:18 af Michael Knudsen]

jeg ved ik helt hvordan man gør kan du ik give mig et step by step hvordan man gør det plzzz

Jo da. Vi tager den i photoshop.

Det vigtigt at alle dine billeder ligger i samme mappe.

Først laver vi en action.

En action er en kanon fed ting i photoshop, som du sikkert kommer til at bruge en del på et tidspunkt. Den kan spare en for en masse tid.

Tryk Alt + f9 (tasten f9) Nu kommer action menuen frem.

Nu det nok en god ide lige at lave en mappe til din action. Så tryk på Create new set. Og vælg et navn.

Nu skal vi have lavet en lille action.

Tryk på Create new action. Vælg et navn og vælg at den skal ligge i din mappe vi lige lavede lige før. Tryk så record.

Nu optager vi. Og alt du gør i photoshop nu bliver optaget.

Det vil sige det du gør nu er at åbne dit billede, og foretage så de ændringer du vil have. Gem så billedet bagefter.

Tryk så på stop i din action menu.

Nu kommer det fede nu skal vi have den til at lave dine ændringer som du har optaget automatisk.

File -> Automate -> batch

Set: vælg den mappe du lige har lavet.

Action: Vælg den action vi lige har optaget.

Folder choose vælg den mappe du har dine billeder i.

Destination vælg folder og vælg så den mappe dine nye billeder skal ligge i.

De andre indstillinger kan du lege lidt med, der kan du feks vælge hvordan dine filer skal hedde osv.

Tryk så save as

Nu er processen igang og når den er færdig har den åbnet, lavet ændringer og gemt alle dine billeder.

Håber det til at forstå ellers råb højt :)

[MK]

Det var da så lidt. Skulle det være en anden gang. Elsker at bruge min fritid nemlig på at hjælpe folk uden feedback :)
[MK]

sry har ik lige være hjemme i et par uger du skal have 100 % tak for hjælpen

t