Legal brug af grafiske programmer

Tags:    grafik webdesign

I skolen er vi i øjeblikket i gang med et 5 ugers forløb hvor vi kunne vælge at komme på medie-skole, bla.a.

Det valgte jeg så, og vi er nu godt i gang.
Da vi fik gang i Flash, sagde ham læreren at han med glæde skulle brænde trail versionen til os inklusive en crack / serial. Og så sagde han at det var ingen problem... ganske lovligt, så længe vi ikke tjente penge på det vi lavede.

Er det virkelig lovligt? Cracke et stykke software, og bruge det til at udvikle, så længe man ikke tjener på det?
... en trail kommer man jo langt med.

Jeg vil bare lige være sikker.

På forhånd tak.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I skolen er vi i øjeblikket i gang med et 5 ugers forløb hvor vi kunne vælge at komme på medie-skole, bla.a.

Det valgte jeg så, og vi er nu godt i gang.
Da vi fik gang i Flash, sagde ham læreren at han med glæde skulle brænde trail versionen til os inklusive en crack / serial. Og så sagde han at det var ingen problem... ganske lovligt, så længe vi ikke tjente penge på det vi lavede.

Er det virkelig lovligt? Cracke et stykke software, og bruge det til at udvikle, så længe man ikke tjener på det?
... en trail kommer man jo langt med.

Jeg vil bare lige være sikker.

På forhånd tak.

Tror ikke det er ulovligt når det er en trial... du kan jo bare gå ind og hente trial versioner af det nyeste på macromedia.com...
men hvis han cracker det så han kan bruge det efter at perioden er udløbet så er det ulovligt...

//Emilbp

-| Husk huen!! |-
-| http://bjerglundpedersen.dk/emil/huen.php |-

Okey ... Men det mener han så det er. Lovligt at bruge det yderligere end den givende periode.

Jeg venter lige med at lukke tråden, hvis der er flere der har andet at tilføje.

Det er bestemt ikke lovligt.

En trial fra macromedia virker i 30 dage mener jeg, og efter de 30 dage er det slut.

Der er så forskellige ting at gøre.

Man kan få en studie version, som ikke koster så meget. Kender ikke så meget til Flash, men feks 3dsmax koster omkring 1000 kr for en studieversion, og den er fuld funktionsdygtig, og virker i 2 år.

Ellers den fulde version som vel koster 5-6.000 kr for flash vil jeg tro.

Skolerne har også en special version, som hedder education. Den kan købes at skoler, normalt købes 10 eller flere licenser. Prisen ligger normalt et stykke over studie versionen, men der er normalt mængde rabat.

Ens for studie og education versionerne er at man ikke på bruge dem kommericelt.

Så din lærer er helt forkert på den.

og bruger din skole trial versioner som er cracket gør de noget forkert. :)
[MK]

Ja... Jeg er klar over det med de priser :)
Jeg ville bare have det slået fast, at det var en påstand han havde skabt.

Mht. skolens ulovlige handlinger, så vil jeg da lige tilføje at det er langt fra det værste. De nyeste spillefilm ligger på deres server, og da ham læreren skulle vise noget kom han til at gå ind i et par mappper hvor bl.a. eMule og eDonkey lå :D (der var projekter på).

Den skole er vidst et værre "Pirat Paradis" :D

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:39 af Bruger #3530
LOL ;) Bare du får noget ud af opholdet er det jo lige godt ;)

[MK]

<KLIP> eller måske 8 :)

Kun 8? Hvad med 10 :P

\\\\\\\\ Mathias
TSW er The SoftWare :D
I will travel a million miles over the sea... BaSix
Besøg www.mrside.dk/projekt2 og bedøm dens design, logo og / eller kode! :)

t